خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

فارس ظرفیت تبدیل به کانون آموزش در صنعت هوانوردی را دارد / دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی کاربردی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۳۹

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های آموزشی و دانشگاهی در شیراز و استان فارس گفت: شهر شیراز و استان‌فارس با توجه به توانمندی های موجود، ظرفیت تبدیل به کانون آموزش در صنعت هوانوردی را دارند.

محمد فرخ‌ زاده در همایش آشنایی با «رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی» در شیراز، افزود: هنرجویان دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی  به مثابه سفرای فرهنگی هستند که در ادب و آداب و کلام می‌توانند بهترین‌ها را برای شهر و استان و کشور به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: صنعت هوانوردی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این پیچیدگی ها با بهره گیری از نیروی توانمند شروع و به ایجاد سرمایه ختم می‌شود.به میزان پیچیدگی در حوزه حمل و نقل هوایی از ریز پرنده  تا بالگردها ، ظرافت در نیروی انسانی این آموزشها وجود دارد و موجب خلق آثار ارزشمند می‌شود.

 معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با اشاره به نیروی انسانی ارزشمند در در حوزه گردشگری و صنعت هوانوردی در استان فارس، افزود: جوانی در کنار کار ارزشمند پیشکسوتان  کمک می‌کند تا گسست بین نسلی در این حوزه نداشته باشیم.

فرخ‌ زاده ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره‌های آموزشی در صنعت هوانوردی، عنوان کرد: این مهم، رشد و اشتغال در عرصه ملی و ارزش آفرینی را به دنبال دارد بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده تاریخی، طبیعی مذهبی در این استان وجود دارد،فارس با داشته‌های متنوع فرهنگی و اماکن منحصر فرد، عرصه یک کشور را در اختیار ما قرار داده است و این امانتی است که به دست ما رسیده و بهترین سفرا هم جوانان هستند.

خلبان سهرابی، پیشکسوت صنعت هوانوردی نیز در این مراسم، وضعیت نامطلوب آموزش را از چالش‌های جدی این صنعت طی سالهای اخیر ذکر کرد و وجود تحریم‌ها را دلیل اصلی این مهم دانست و گفت:  خلبانانی که جذب می‌شوند در ابتدای کار، با مشکلاتی مواجه می شوند اما با آموزش‌هایی که در خطوط هوایی ارائه می‌شود، نشان می‌دهند که خلبان‌های قابلی هستند.

خلبان سهرابی ادامه داد: امید است، شرایطی ایجاد شود که با رفع تحریم‌ها و نوسازی ناوگان هوایی، شاهد ایجاد شرایط بهتری در امر آموزش فنون صنعت هوانوردی باشیم.

صنعت هوانوردی تنها به خلبانی و مهمانداری ختم نمی‌شود

سالار نظیفی، مدیرکل آموزش مرکز آموزش‌های هوایی هما نیز در این همایش با تصریح بر این نکته که صنعت هوانوردی تنها به خلبانی و مهمانداری ختم نمی‌شود، گفت: صنعت هوانوردی عمومی، متعلق به همه مردم است و هر فردی می‌تواند به اندازه توان و علاقه، در ابن صنعت تحصیل کند، دانش بدست بیاورد و مشغول به کار شود.

مدیرکل آموزش مرکز آموزش‌های هوایی هما گفت: در صنعت هوایی؛ شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سیستم‌های مراقبت پرواز در کنار هم هستند تا یک حمل و نقل هوایی ایمن را شکل دهند.

نظیفی همچنین به تشریح قوانین جدید صنعت هوانوردی پرداخت و گفت: اگرچه رشته مهمانداری پر طرفدارترین رشته هوانوردی است اما دیدگاه درستی نسبت به این رشته وجود ندارد.بخش بسیار کمی از رشته مهمانداری به پذیرایی از مسافران اختصاص دارد و مهمانداران، مباحث بسیار تخصصی فرا می‌گیرند.

فارس ظرفیت تبدیل به کانون آموزش در صنعت هوانوردی را دارد / دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی کاربردی شوند

دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی کاربردی شوند

دبیر اجرایی همایش «آشنایی با رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی» هم با تاکید بر کاربردی شدن دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی، گفت: هر چند که دستیابی به طراحی و ساخت برای کشور به منظور کاهش فاصله و نزدیک شدن به مرزهای دانش جهانی در این صنعت مغتنم بوده اما آنچه که بدان نیازمندیم کاربردی کردن دوره‌های آموزشی صنعت هوانوردی کشور است.

مهدی زنهاری در همایش یک روزه «آشنایی با رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی» که به میزبانی شیراز برگزار شد، بیان کرد: از آنجا که استان فارس قطب آموزش صنعت هوانوردی محسوب می‌شود و امروزه تعداد خلبانان موفق و کارامد شیرازی در کشور سرآمد هستند، تصمیم بر برگزاری این دوره آموزشی به میزبانی شیراز گرفته شد.

 دبیر اجرایی همایش «آشنایی با رشته‌های آموزشی و مشاغل هوانوردی»  معتقد است نگاه صرف به دوره‌های نظری، نقشی در توسعه نخواهد داشت، عنوان کرد: انتظار داریم دوره‌های علمی صنعت هوانوردی با نگاه کاربردی به گونه‌ای تعریف شود که در آینده شاهد خروجی‌های باشیم که به صورت مستقیم در صنعت به کار گرفته شده و به خوبی اهداف صنعت را محقق کند.

زنهاری در بخش دیگری از سخنان‌ خود به توان، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و دستاوردهای صنعت هوایی کشور در بعد سخت افزاری و نرم افزاری پس از انقلاب اشاره و اظهار کرد: علی‌رغم اعمال محدودیت‌ها اما در حوزه‌های سخت افزاری توانستیم موانع را پشت سر گذاشته و تعداد ناوگان هوایی کشور را با رشد قابل توجهی ارتقا دهیم که این امر نشان دهنده موفقیت ما در عبور از موانعی است که از سوی استکبار جهانی علیه ایران همواره وجود داشته است.

 زنهاری در پایان یادآور شد: در سند چشم انداز و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دانشکده صنعت هوانوردی باید به مرجع دانش، تصمیم گیریها و همچنین قطب آموزش، تحقیق و پژوهش در صنعت هوانوردی منطقه تبدیل شود اما علی‌رغم ترسیم تصویر بسیار مناسب،  ولی هنوز تا رسیدن به این مهم فاصله داریم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز