خبرگزاری کار ایران

فرماندار تاکید کرد ؛

طرح پایاب سد سهند هرچه سریع‌تر به پایان برسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۷۱۳

فرماندار هشترود از پیشرفت لاک پشتی طرح پایاب وتزریق قطره چکانی بودجه برای این طرح انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، علیرضا توری  در جلسه کمیته راهبری پایاب سد سهند هشترود  با بیان اینکه در بهار سال ۱۴۰۱ این مقدار به زیر کشت انواع محصولات خواهد رفت،  خواستار تسریع روند عملیات اجرایی شبکه و افزایش سطح اراضی واحد عمرانی یک شبکه پایاب شد.

وی گفت: برنامه ریزی لازم  برای اتمام عملیات اجرایی ایستگاه های پمپاژ فرعی «پی.اس۲» و «پی.ابرشس۴» نیز در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

توری اضافه کرد: بقیه اراضی پایاب سد سهند در شهرستان هشترود حدود پنج هزار  هکتار نیز باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

فرماندار هشترود گفت: عمر سد سهند ۶۰ سال تخمین زده شده که اکنون حدود ۲۰ سال از افتتاح آن می گذرد و کمتر از ۲ هزار هکتار از پایاب آن تمام شده است.

وی حرکت لاک‌پشتی اجرای پایاب سد و تزریق قطره چکانی بودجه به آن را قابل قبول ندانست و گفت: اگر به موقع این پایاب ها به بهره برداری نرسند، خسارت زیادی به کشاورزان منطقه و سد خواهد رسید.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.  

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز