خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی فرمانداری رشت خبر داد؛

شناسایی 99 نقطه اسکان اضطراری شهرستان رشت در مواقع بحران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۷۷

معاون عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت کسب آمادگی های لازم جهت مواجهه با بروز بلایا و بحران های قابل پیش بینی و یا غیرمترقبه، اظهار داشت: به عنوان حرکتی پیشگام در سطح کشور، 99 نقطه امن جهت اسکان و استفاده در مواقع بروز بحران در سطح شهرستان رشت شناسایی و تجهیز می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، هانی سام دلیری در جلسه بحران شهرستان رشت که به منظور شناسایی و تعیین مکان‌های قطعی اسکان اضطراری در سطح شهرستان رشت برگزار شد، گفت: در جهت کسب آمادگی‌ هر چه بیشتر مقابله با بحران های مختلف؛ ادارات اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و شهرداری ها نسبت به شناسایی و تعرفه اماکن مناسب اسکان رو باز و مسقف در سطح شهرستان رشت برای مقابله با بحران هایی نظیر زلزله، سیل، برف و تند باد اقدام خواهند نمود.

وی افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، اماکن مورد نظر با اولویت دسترسی به آب آشامیدنی سالم، برق، گاز، و خطوط تلفن تجهیز و آماده سازی خواهند شد.

معاون عمرانی فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی در زمان وقوع بحران، اظهار داشت: وجود بیمارستان یکصد تختخوابی در لاکان، با واقع شدن محوطه های دارای قابلیت برپایی چادرهای امداد پزشکی و بیمارستان صحرایی در نقاط پیرامون آن‌، کمک ارزشمندی در ارائه خدمات شایسته درمانی به آسیب دیدگان خواهد بود.

سام دلیری با اشاره به در اختیار داشتن دو فروند بالگرد امدادی از طرف اورژانس و هلال احمر استان، خواستار نقطه یابی مکان‌های مناسب فرود بالگرد در سطح شهرستان رشت در جریان عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان از بحران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز