خبرگزاری کار ایران

پذیرفته شدن مقاله دانشجوی نیشابوری در دانشگاه آخن آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۳۰

مقاله صالحه نادری مهر دانشجوی دانشگاه نیشابور در ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم و مهندسی آخن آلمان پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قابلیت های معنا پروری نور در فضاهای معماری با تکیه بر آراء شیخ شهاب الدین سهروردی توسط صالحه نادری مهر دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر در ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم و مهندسی که توسط انجمن مهندسی و تکنولوژی لندن در شهر آخن کشور آلمان برگزار خواهد شد مورد پذیرش قطعی قرار گرفت. 

صالحه نادری مهر در خصوص ماهیت مقاله خود گفت: این کنفرانس یکی از معتبرترین رویدادهای فعالان علمی است که همه سالِ با حضور استادان برجسته آسیایی و اروپایی برگزار می شود، این مقاله دارای ماهیت بین رشته ای است و نشان می دهد که آنچه معماری خوانده می شود در اصل رویکرد علوم انسانی اما با زبان مهندسی دارد.

وی افزود: همان گونه که انسان به مکان تشخص می دهد نور هم می تواند به فضا تشخص دهد، نور در حکمت هنر و معماری ایرانی اسلامی هم شأن "وجود" دانسته شده است و معماران و هنرمندان این دیار از قابلیت های متعدد آن برای تنفیذ گفتمان های معنایی خود بیشترین بهره ممکن را اندوخته اند و نور نه تنها از منبع یگانه ای برمی آید و مرجع مشخصی دارد بلکه دارای مراتب هم هست، ناپاکی در نور راه ندارد و هرگز آلوده نمی شود، پس نور نمادِ هستی و عاملی برای اعطای درنگ در شناخت مراتب آن است.

نادری مهر در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل تحلیل آراء شیخ شهاب الدین سهروردی را در این مورد انتخاب کرده اید گفت: بیشترین قصد من این بود که در یک کنفرانس بین المللی سیمای علمی و ارزنده شخصیت های تمدن فاخرمان را متذکر شوم و نشان دهم که تا چه اندازه در آنان قدرت نظریه پردازی وجود داشته است.

وی ادامه داد: شیخ شهاب الدین سهروردی بنیان گذار حکمت نوریه است، او با تبیین جهان شناسی مبتنی بر نور، خلقت انوار بی نهایت را، که ناشی از نظم و پویایی خاصی است تبیین می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز