خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

فوتی‌های کرونا در قزوین واکسن کرونا دریافت نکرده بودند/ نبود منابع جان بیماران را با خطر مواجه کرده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۷۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال طی کردن روند صعودی اُ میکرون و نزدیک شدن به قله پیک هستیم و در شبانه روز گذشته دو فوتی داشتیم که هر دوی آن‌ها واکسن دریافت نکرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله دیده بان در ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: درحال حاضر ۳۸۵ بیمار بستری هستند که ۹۶ نفر آن‌ها در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تاکنون 97.5درصد جمعیت نوبت اول، ۸۷  درصد نوبت دوم و  35.95 درصد نوبت سوم و همچنین حدود ۷ درصد کودکان نیز واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد بستری‌ها در هفته سوم بهمن ماه ۶۲۱ مورد بوده که در هفته چهارم به ۶۰۳ مورد رسید و این امر نوید خوبی است، تعداد فوتی‌ها هم در هفته سوم ۱۶ مورد بود که در هفته چهارم به ۳۰ نفر رسیده و این به این معنا است که در حال عبور از پیک هستیم.

این مسئول افزود: در بهمن ماه ۱۸۹ هزار و ۸۱۸ دوز تزریق واکسن داشتیم که نشان می‌دهد مراجعه مردم خوب نبوده، ما ظرفیت بسیار بالاتری از این داریم، البته افزایش ابتلا نیز یکی از عوامل مهم در کاهش مراجعه برای دریافت واکسن بوده است.

وی درباره موضوع طرح شده از طرف نماینده نظام پرستاری مبنی بر درنظر گرفتن پاداش و تعطیلات عید عنوان کرد: فشار کار کادر درمان زیاد بوده که ناشی از بحرانی است که با آن مواجهیم، در هشت سال دفاع مقدس هم رزمندگان ما نه عید داشتند نه تابستان و نه زمسنتان و در حال حاضر هم در یک مبارزه قرار داریم؛ البته امیدواریم این پیک تا عید فروکش کند و در وضعیتی باشیم که پرستاران هم مرخصی عید داشته باشیم.

دیده بان درباره مشوق‌ها هم عنوان کرد: اگر ستاد ملی کرونا تصمیماتی بگیرد و مبالغی به ما تخصیص داده شود پرداخت خواهد شد، اگر در استان هم تصمیماتی گرفته شود و افرادی باشند که در این زمینه کمک کنند تا هدایایی به کادر درمان پرداخت شود، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد:  در حال حاضر در تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستیم و حتی منابع اورهال کردن نداریم و به جایی رسیده‌ایم که جان بیماران به خطر می‌افتد و متاسفانه تامین اجتماعی هم بنا بر آنچه مصوب شده بود هیچ پرداختی نداشته است و 130 میلیارد طلب داریم که با درنظر گرفتن تاخیر در پرداخت به 200 ملیارد می‌رسد و ما برای خروج از این بحران نیازمند یک تصمیم‌گیری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: هچنین بنا بود بیمه‌ها خدمات مراقبت در منزل را تحت پوشش قرار دهند که هنوز  این اتفاق نیفتاده و بار مالی روی دوش مردم است، این طرح از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنیم دارای سود است، برای تبلیغ و معرفی این طرح هم اقدامات لازم صورت نگرفته است.

دیده بان گفت: طبق جلسات پیشین هم باید داروخانه‌های معین در روزهای تعطیل در کنار مراکز شبانه روزی و محل تجمع این مراکز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز