خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ساکنان محلات ناکارآمد شهری در البرز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۲۵۴

رئیس ستاد توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور با بیان اینکه ساکنان محلات ناکارآمد شهری در البرز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، گفت: اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و معتادان نیز در اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار مدنظر است.

به گزارش ایلنا از البرز، علی آقا محمدی روز شنبه در نشست  قرارگاه اجتماعی البرز اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور، بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی با عنوان اینکه راه اندازی قرارگاه اجتماعی و بسیج تمامی مسئولان در این قرارگاه، ابتکار کارآمد از سوی استاندار البرز بود، ادامه داد: منطقه ۱۲ تهران پایلوت به لحاظ منطقه و به لحاظ استانی ، استان خوزستان پایلوت اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار بوده است.

آقا محمدی گفت: اقدامات لازم در اجرای طرح توانمندسازی و تحول این ۲ هزار و ۲۰ محله که با مشارکت نهادهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده بین این دستگاه ها تقسیم شده است.

وی یاد آورشد: اکنون اوقاف و امور خیریه ، آستان قدس رضوی و شهرداری ها هم برای اجرای این طرح همکاری دارند.

آقا محمدی گفت: همچنین با وزارتخانه ها هماهنگ شده طی تفاهم نامه هایی از ظرفیت ورزشکاران و مدارس نیز در اجرای طرح تحول و توانمند سازی این ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در اکثر محلات یک سوم جمعیت اتباع هستند،گفت:  این موضوع مهم نیز مورد تدبیر قرار گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  بیان داشت: در این محلات در بحث بهداشت و درمان برای پزشکان خانواده و بیمه سلامت هماهنگی شده و گام اول طرح مذکور آن است که همه مردم بیمه درمان داشته باشند.

وی افزود: سامانه بیمه سلامت در تمام استان ها برپا شده  و برای همه باید تشکیل پرونده الکترونیکی صورت گیرد.

آقا محمدی ادامه داد: در خصوص بیماری های صعب العلاج در هر محله ای نماینده هلال احمر حاضر شده و پرداخت ها برای نسخه ها صورت می گیرد.

وی در زمینه تامین مسکن این محلات نیز  گفت: اکنون طرح های ملی مسکن داریم ولی در این طرح ها شرایطی است که یک عده ندارند ولی ما درصدد هستیم تا تعاونی آرزوی مسکن را تشکیل دهیم در محلات تا با شرایط و امکاناتی که افراد دارند برای آنان راهکار ارایه دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نبود فضای تحصیل از مشکلات محلات کم برخوردار است.

وی گفت: اشتغالزایی، سرگرمی های محلی از جمله فوتبال خیابانی برای پسران و  بازی وسطی برای دختران ، پیش بینی فضای ورزش برای بانوان ، طرح های مذهبی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این محلات است.

رئیس ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور افزود: اشتغال برای زنان سر پرست خانوار و معتادان نیز در اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: برای محلات کم برخوردار در اجرای طرح تحول و توانمندسازی عناوینی مانند شهردار کوچه و بانو یار نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز