خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا، مطرح شد؛

خام فروشی محصولات کشاورزی چالش اصلی کشاورزان آذربایجان غربی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۶۸۴

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی استان یکی از چالش‌های اصلی استان به شمار می‌رود و نوین سازی صنایع تبدیلی نیاز جدی بخش کشاورزی استان است.

بهنام تاج الدینی در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه صادر کنندگان استان با وجود مشکلات رکورد دار صادرات سیب در سال جاری بودند، تصریح کرد: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن نیازمند پیگیری‌های ویژه در بخش کشاورزی و صادراتی است.

وی افزود: تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی، ارتقای بخش مکانیزاسیون و تبدیل دستگاه‌های کشاورزی از سنتی به نوین در جهت کاهش بهره وری و افزایش تولید، استفاده از علم نوین کشاورزی و استارت آپ های و حمایت از کشاورزان و اجرای به موقع تعهدات از جمله خواسته‌های صادرکنندگان بخش کشاورزی استان است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی یاد آور شد: تعیین تکلیف تعهدات ارزی از سال ۹۷، ایجاد واحدهای سورت و بسته بندی نوین، تمدید تسهیلات صادراتی، تشکیل انجمن سیب در استان، راه اندازی حمل و نقل هوایی، کمبود ناوگان حمل و نقل و کامیون‌های یخچال دار از جمله مشکلات صادرات کشاورزی استان بوده که نیاز است این مشکلات در جهت رونق تولید برطرف شوند.

تاج الدینی ابراز کرد: برای رونق صادرات نیاز است دیپلماسی اقتصادی جهت رایزنی با بازارهای هدف جهانی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا،تعیین تکلیف تعهدات ارزی از سال ۹۷، ایجاد واحدهای سورت و بسته بندی نوین، تمدید تسهیلات صادراتی، تشکیل انجمن سیب در استان، راه اندازی حمل و نقل هوایی، کمبود ناوگان حمل و نقل و کامیون‌های یخچال دار از جمله مشکلات صادرات کشاورزی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز