خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد

افزایش تسهیلات کم بهره برای کاشت و برداشت مکانیزه کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۰۱

ایلنا:مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت:از شش ماهه دوم سال 92، تا به امروز حدود 115 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، دلاور حیدرپور سه شنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته  که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر برگزار شد اظهار داشت: کاهش هزینه، افزایش و پایداری تولید از ویژگی های استفاده از مکانیزاسیون و ماشین در کشاورزی می باشد و اولویت وزارت و سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در این نمایشگاه مجموعه ای از ماشین آلات، ادوات کشاورزی و سمپاشها با آخرین تکنولوژی ساخته شده بخش داخل و وارداتی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

ریس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه به دلیل اهمیتی که مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی دارد از سال 92 در اولویت خاص سازمان قرار گرفته است تصریح کرد: از گذشته حمایت از این بخش در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی بود اما از شش ماهه دوم سال 92 به جد پیگیری شد و تا به امروزبیش ازهزار و 150ریال، تسهیلات برای خرید ماشین آلات ظرف 2 سال نیم گذشته در اختیار استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برای توسعه مکانیزاسیون در سال 90 و 91 حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت و این در حالی است که از شش ماهه دوم سال 92، تا به امروز حدود 115 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

حیدرپور ادامه داد:  بیش از 3 هزار دستگاه،انواع کمباین، ادوات کشاورزی و سمپاش در اختیار متقاضیان قرار گرفت و مجموعه اینها موجب شد رشد خوبی در توسعه کشت مکانیزه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت برنج در سال 90 حدود 12.5درصد به صورت نشاء مکانیزه انجام شد و امسال این عدد به 25 درصد رسید و برداشت مکانیزه برنج از 60 درصد در سال 90 به 80 درصد رسید که رشد خوبی است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با افزایش تسهیلات و کم کردن بهره بتوانیم سرعت مکانیزاسیون در استان را نسبت به امروز بیشتر کنیم اظهار داشت: هدف ما این است تا زراعت برنج که زراعت قالب در مازندران است با کاهش هزینه به تولید بیشتر برسد.

گفتنی است این نمایشگاه از امروز بمدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی در شهرستان قائم شهر برای بازدید عموم دایر می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز