خبرگزاری کار ایران

در دیدار با استاندار البرز مطرح شد؛

تجارت البرز در ارمنستان می تواند شاخص باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۳۵

سفیر ایران در ارمنستان گفت: البرز می تواند در حوزه های مختلف تجاری در ارمنستان فعالیت های شاخصی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، عباس بدخشان ظهوری در دیدار با استاندار البرز با موضوع گسترش همکاری های تجاری بین البرز و ارمنستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاست های کلان کشور مبنی بر تقویت ارتباطات در حوزه های مختلف با کشورهای همسایه، اظهار داشت: دولت نیز در این راستا دستور کار ویژه ای دارد و تمامی سفارتخانه ها برای تحقق این امر وارد عمل شده اند.

وی ادامه داد: عدم وجود استراتژی صحیح صادراتی در گذشته، طی سال های گذشته کشور را در توسعه صادرات با کشورهای همسایه با آسیب مواجه کرده است.

ظهوری گفت: با توجه به ویژه ای که اکنون از سوی دولت سیزدهم در این زمینه صورت گرفته به سوی رفع موانعی همچون خودتحریمی ها و اتخاذ تدابیر عملیاتی برای گسترش تبادلات بویژه در حوزه صادرات حرکت می کنیم.

وی افزود: ضعف مشخص ما، عدم معرفی جامع و قوی از توانمندی‌های موجود است که علیرغم دستاوردهای بزرگی که حاصل شده، هنوز دنیا آگاهی و شناخت لازم را از آنها ندارد.

این مسئول گفت: باید صادرکننده داخلی تمامی پارامترهایی که برای صادرات و افزایش تقاضا وجود دارد را رعایت کنند که نوع بسته بندی، کیفیت و نحوه حمل و نقل از اهم آنها محسوب می شود.

وی افزود: باید ظرفیت های کشور های همسایه را شناسایی کنیم و بانک اطلاعاتی جامعی را داشته باشیم تا براساس نیازها به صادرات توجه کنیم.

ظهوری گفت: می توانیم با انعقاد تفاهم نامه ای و تعیین شرح اقدامات، به صورت عملیاتی برای اعزام کارگروه ها و معرفی محصولات به ارمنستان، وارد عمل شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز