خبرگزاری کار ایران

به دلیل شیوع امیکرون در استان؛

24 تخت کودک در مراکز درمانی سمنان افزوده شد / فوت سه بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۸۵

استاندار سمنان با یادآوری فوت سه بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته گفت: در حوزه تخت اطفال تا قبل از پیک ششم کرونا ۱۰ تخت کودک داشتیم که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی استان و به منظور خدمات رسانی بهتر ۲۴ تخت کودک طی یک هفته گذشته به مجموعه درمانی استان اضافه شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی صبح امروز 23 بهمن در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بیان کرد: از‌ مجموع ۸ شهرستان استان در حال حاضر ۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۲شهرستان نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشتیم که از این تعداد ۶۰۲ نفر مثت کرونا و از این تعداد ۵۶۶ نفر به صورت سرپایی و ۳۶ نفر در بیمارستان ها بستری شدند.

هاشمی گفت: همچنین طی ۲۴ گذشته ۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که بر اساس بررسی ها از ۳ نفر فوتی ۲ نفر به بیماری زمینه ای مبتلا بوده و دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده و نفر سوم نیز هیچ یک از دُز های واکسن کرونا را دریافت نکرده بود.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه در مراجعات به بیمارستان ها نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد افزایش مراجعه و ۶۲ درصد افزایش بستری در بیمارستان های استان را داشتیم، تصریح کرد: از نگاه سامانه سیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹۴.۶ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۸ درصد دُز دوم و ۳۸ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کردند.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۵۶ هزار نفر اتباع در استان سمنان وجود دارند و از این تعداد ۲۴ هزار نفر در مهمانشهر مهاجرین خارجی سکونت دارند که ۹۷ درصد از این افراد دُز اول و دوم و ۸۳ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند.

هاشمی اضافه کرد: در مجموع استان سمنان ۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا وجود دارد که در هر شهرستان یک مرکز و در مرکز استان ۲ مرکز تجمیعی مستقر است و در کنار آن همچنین ۱۱ تیم‌سیار واکسیناسیون نیز در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در سطح ۳۱۰ روستای دارای دهیاری ما در استان میانگین تزریق واکسن کرونا، نسبت به حوزه شهری بسیار بالاتر است.

استاندار سمنان بیان کرد: در بحث مدیریت مقابله با کرونا از ظرفیت ۷۵ تشکل مردم نهاد استان استفاده شده و این سمن ها پای کار آمدند که در حال حاضر ۲ نفر نیز به نمایندگی از این تشکل ها عضو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا هستند.

وی افزود: از ظرفیت خیرین سلامت و صنعتگران استان نیز با برگزاری جلسات مستمر به منظور کمک رسانی به کادر درمانی و پزشکی استفاده شده است.

هاشمی گفت: در حوزه تخت اطفال تا قبل از پیک ششم کرونا ۱۰ تخت کودک داشتیم که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی استان و به منظور خدمات رسانی بیشتر و بهتر  ۲۴ تخت کودک طی یک هفته گذشته به مجموعه درمانی استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: استان سمنان دارای ۱۰ بیمارستان است که از این تعداد ۸ بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان توسط بخش خصوص مدیریت می شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان میامی با سفر ریاست جمهوری به استان به پایان رسیده که با توجه به طولانی بودن مسیر میامی به سبزوار و لزوم خدمات رسانی مطلوب شهروندان و زائران امام هشتم(ع)، تقاضا داریم تا در خصوص تجهیز این بیمارستان عنایت ویژه ای صورت گیرد.

وی یادآور شد: روزانه بالغ بر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر ۶۵۰ کیلومتری استان تردد دارند که به منظور نماز، استراحت و استفاده از مجتمع های بین راهی توقف می کنند و به همین دلیل در این مجتمع ها نیز غربالگری کرونا با وجود تیم های نظارتی در حال انجام است.

هاشمی بیان کرد: در سطح کل استان سمنان در حوزه بیماری کرونا در حال حاضر ۵۱ بیمار در آی سی یو و ۳۸۵ بیمار نیز در بخش های معمولی بستری هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز