خبرگزاری کار ایران

دومین اقامتگاه بوم گردی روستای فروتقه شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۳۸

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اقامتگاه بوم‌گردی "گلک بانو" در روستای فروتقه کاشمر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا یوسفی با اعلام این خبر افزود: اقامتگاه بوم گردی گلک بانو خانه‌ای قدیمی روستایی بوده که با سرمایه‌گذاری مالک به اقامتگاه تبدیل شده و از اداره‌کل‎ میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر ادامه داد: این اقامتگاه بوم‌گردی دارای ۵۰۰ متر مربع مساحت و زیربنای ۱۲۰ متر مربع با ۶ اتاق برای پذیرایی از مهمانان است.

او اظهار کرد: این خانه قدیمی که قدمتی بالای ۸۰ سال دارد دارای مطبخ، خانه کُندی و.. بوده و در معماری این خانه هم  سقف  چوبی و هم سقف  گنبدی مشاهده می‌شود.

یوسفی یادآور شد: این خانه در گذشته به عنوان مکتب‌خانه روستا استفاده می شده  و اکنون به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شده است.

 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر تصریح کرد: «روستای فروتقه یکی از روستاهای بخش مرکزی کاشمر است که یخدان‌ گلی، حمام قدیمی، آب‌انبار و قنات از جمله آثار تاریخی این روستای کهن است.

او با بیان این که مرمت و احیای ابنیه تاریخی این روستا در دستور کار قرار دارد، افزود: پیش از این یخدان گلی این روستا به عنوان رستوران سنتی، حمام قدیمی روستا به عنوان زورخانه  ورزش‌های باستانی و آب انبار روستا به عنوان موزه مردم شناسی احیا شده است.

یوسفی گفت: روستای فروتقه در ضلع شرقی شهر کاشمر قرار دارد و با توجه به همجواری با شهر کاشمر توانسته است بخشی از زائران و گردشگران در این شهر را جذب و خدمات‌رسانی کند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر به استقبال مردم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ تعداد ۸ اقامتگاه بوم‌گردی پروانه فعالیت خود را دریافت کرده‌اند که از این تعداد دو اقامتگاه در شهرستان کاشمر و شش اقامتگاه در شهرستان کوهسرخ بهره برداری شده است، هم‌چنین علاوه بر این تعداد شش موافقت اولیه  اقامتگاه بومگردی نیز در  شهرستان‌های  کاشمرو  کوهسرخ صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز