خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی فولاد ۱۰ میلیون تنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۹۶

عملیات اجرایی طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد شرکت سیمین هرمز، صبح امروز در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ۲۷۰ هکتار زمین صنعتی مورد نیاز برای اجرای عملیات طرح 10 میلیون تُنی فولاد از سوی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تامین و با محوریت ایمیدرو و این منطقه امروز به مرحله کلنگ‌زنی رسید.

بر اساس این گزارش، ایمیدرو، گروه بین‌المللی سرمایه‌گذاری ارزش، صبا فولاد، گل‌گهر، توسعه فولاد قشم و فولاد هرمزگان سهامداران اصلی این پروژه هستند.

با اجرای این طرح در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، ظرفیت تولید انواع فولاد در این منطقه به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

در حال حاضر شرکت‌های صبا فولاد، فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش در این منطقه سالانه ۴.۵ میلیون تن فولاد به تولید می‌رسانند.

گروه بین‌المللی سرمایه‌گذاری ارزش نیز که از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شود با تاسیس شرکت گندله‌سازی مادکوش توانسته زنجیره تولید فولاد در این منطقه را تکمیل کند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اجرای این طرح‌ها به قطب اصلی تولید زنجیره فولاد از گندله‌سازی تا محصول نهایی در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز