خبرگزاری کار ایران

معاون منابع بیمه‌ای استان:

دانشجویان قزوینی برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۲۸۲

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده دانشجویان می‌توانند نسبت به انعقاد قرار داد با سازمان تامین اجتماعی و شروع بیمه پردازی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا اسکندری با اشاره به بیمه تامین اجتماعی دانشجویان گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تامین اجتماعی بسط و گسترش پوشش بیمه‌ای است و بر همین مبنا سازمان نسبت به شناسایی گروه‌های هدف فاقد پوشش اقدام کرده که یکی از آن‌ها دانشجویان هستند.

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس سامانه‌ای از طریق خدمات غیرحضوری و درگاه تامین اجتماعی پیش بینی شده که دانشجویان می‌توانند با دریافت رمز شخصی وارد سامانه شده و به بخش بیمه شدگان، بیمه شدگان خاص و بخش دانشجویی مراجعه کرده و نسبت به ثبت اطلاعات هویتی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تنها مدرک مورد نیاز هم کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل است و بیمه پردازی از زمان تاریخ انعقاد قرارداد شروع شده و تولید سابقه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به ضوابطی موجود سه نوع قرارداد شامل 12، 14 و 16 درصد درنظر گرفته شده که دو گروه اول مشمول بازنشستگی و گروه سوم مشمول از کارافتادگی هم خواهند بود.

وی بیان کرد: دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی از 2 تا 12   سال مشغول به تحصیل هستند که تمام این مدت جزء سوابق بیمه آنان خواهد بود.

اسکندری گفت: افرادی هم که به تبعیت از پدر یا مادر پوشش بیمه خدمات درمانی دارند نیاز به پرداخت سرانه ماهانه که برای امسال 71 هزار و 600 تومان است ندارند، اما افراد فاقد پوشش خدمات درمانی با پرداخت  این مبلغ می‌توانند از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز