خبرگزاری کار ایران

افزایش سه برابری مراجعات سرپایی کرونا در بیمارستان‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۵۲

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش سه برابری میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های مشهد خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد،  ایوب توکلیان گفت: هم اکنون میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به نسبت ۲ هفته گذشته رشد سه برابری داشته است. 

به گفته او، از ۲ هفته قبل آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش سرپایی افزایش محسوس و چشمگیری داشته که نشان می‌دهد سویه اومیکرون در قدرت تکثیر، سرایت و انتشار بسیار بالای بیماران کرونایی نقش داشته است.

او گفت: فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران در بیمارستان‌ها و همچنین، جداسازی بیماران تنفسی و غیرتنفسی سرپایی با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در میان مراجعه‌کنندگان صورت گرفته است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران بستری با همکاری اورژانس ۱۱۵ در تمامی بیمارستان‌ها توزیع مناسب شدند تا ازدحام در بیمارستان‌های اصلی و کمکی دانشگاهی کرونا ایجاد نشود؛ و تقسیم بیماران در هر بیمارستان متناسب با ظرفیت و گنجایش آن مرکز درمانی صورت پذیرفته تا با انبوهی از بیماران کرونایی در یک بیمارستان خاص مواجه نشویم.

توکلیان گفت: تقسیم‌بندی بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌ها کمک بزرگی هم در حوزه آموزش و هم حوزه درمان شده تا ضمن درمان مؤثرتر و اثربخش‌تر بیماران مبتلا به کرونا، شاهد آسیب دانشجویان و رزیدنت‌ها در بیمارستان‌های آموزشی درگیر کرونا نباشیم.

او گفت: در هفته‌های پیش‌رو از حضور در هر نوع تجمعی به‌شدت خودداری شود، به خصوص اجتماعات غیرضروری و خروج از منزل تنها برای انجام کار‌های ضروری باشد و در کنار جدی گرفتن این موضوع باید نسبت به دریافت هر چه سریع‌تر دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرد و همچنین تداوم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز