خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای جذب در بازار کار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۲۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای جذب در بازار کار هستند.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدرضا فلاحتی در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد اظهار داشت: حلقه مفقوده حوزه اشتغال و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای اتحاد دستگاه های متولی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه قریب به اتفاق فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای جذب در بازار کار هستند افزود: کسب مهارت در هر رشته ای لازم و ضروری است و در این راستا جامعه نیز به سمت آموزش های مهارت محور در حرکت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و این دستگاه در حوزه آموزش و اشتغال ارتباط نزدیک و مستقیمی با هم دارند تصریح کرد: عملکرد این دو دستگاه بر همدیگر تاثیرگذار است و ارتباط بین دستگاه های متولی اشتغال باعث می شود زیست بوم اشتغال هر منطقه بررسی و شغل ها و مهارت های مورد نیاز آن منطقه نیازسنجی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس این نیازسنجی، موارد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعلام می شود تا این دستگاه نیز آموزش های مهارتی و فنی را به هنرآموزان و مراجعین ارائه کند و مشکل کمبود نیروی ماهر آن منطقه نیز رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به گسترش مشاغل خانگی و خرد در دنیا گفت: آموزش و داشتن گواهینامه از مراکز معتبر یکی از الزامات جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز