خبرگزاری کار ایران

طرح‌های آبخیزداری سبزوار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۵۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح آبخیزداری این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کیانی فرد گفت: همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح آبخیزداری سبزوار با اعتبار بیش از ۱ میلیارد تومان، به بهره‌ برداری رسید. این طرحها، شامل اصلاح بند خاکی سدید به حجم ۱۶ هزار مترمکعب و طرح سنگ و ملات حوضه رازقند به حجم ۷۵۰ مترمکعب است که با هدف مهار رواناب ها و جلوگیری از مخاطرات سیلاب، اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی طرح کنترل رواناب، در حاشیه کالشور روداب سبزوار به مساحت ۵۰۰ هکتار، با هدف جلوگیری از فرسایش و ذخیره نزولات، با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، امروز جمعه آغاز شد.

وی همچنین افزود: اجرای طرحهای آبخیزداری، نقشی مهم در ایمن سازی سرمایه‌ های مردم و زیرساختهای شهری و روستایی، در مقابله با سیل دارد و به افزایش حجم سفره‌ آبهای زیرزمینی، ذخیره سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک، کمک می کنند.

مطالعات فاز ۲ شهری سبزوار به مساحت ۱۲/۵ هزار هکتار و منطقه روداب به مساحت ۱۵/۷ هزار هکتار، به پایان رسیده که در صورت تخصیص اعتبار و اجرای سازه های پیش بینی شده، می‌تواند خسارت ناشی از سیلاب در سبزوار را، کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز