خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز فارس:

میزان مصرف گاز در زمستان ۴ برابر شده است/ عمده مطالبات شرکت گاز از پتروشیمی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۴۵۳

مدیرعامل شرکت گاز فارس درباره میزان مصرف گاز در فصل زمستان، گفت: ۶‌.۵ میلیون مترمکعب گاز در شبانه روز تا پایان شهریور مصرف شده که این میزان به ۲۴ میلیون مترمکعب در فصل زمستان رسیده است، به عبارتی میزان مصرف در زمستان ۴ برابر شده است.

به گزارش ایلنا، غلامعباس حسینی در جمع خبرنگاران  با اشاره به قطعی گاز در فصل زمستان گفت: اولویت حاکمیت این است که گاز خانگی قطع نشود بنابراین محدودیت گاز برای نیروگاه‌هایی که می‌توانند از سوخت دوم استفاده کنند  و سیمان‌ها و فولاد لحاظ می‌شود و در زمستان امسال چون خط فرآورده در سطح استان نداریم گاز نیروگاه‌ها کمتر محدود شده اما شرکت های سیمان‌ محدود شدند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس به موضوع تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی اشاره  کرد و افزود: هر زمان آموزش و پرورش اعلام کند، کارشناس می‌فرستیم و هزینه تعویض را پرداخت می‌کنیم و شرکت گاز برای پرداخت هزینه‌های تعویض آمادگی کامل دارد اما نوسازی مدارس باید سریع‌تر برای تکمیل تعویض بخاری‌های فرسوده اعلام کند.

حسینی با اشاره به  گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال در قالب مسئولیت‌های اجتماعی گفت: طرح رایگان لوله‌کشی گاز ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز انجام می‌شود که به ازای هر خانواده ۶ میلیون تومان شرکت گاز پرداخت می‌کند.

توقف گازرسانی به باغشهری ها

وی به قرار گرفتن فارس در شمار استان‌های سبز  اشاره و عنوان کرد: طبق تعریف شرکت ملی گاز هر استانی که ۹۵ درصد از خانوارها تحت پوشش گاز باشند استان سبز است و اکنون فارس در زمره استان‌های سبز قرار دارد.

حسینی همچنین به موضوع مطالبات شرکت گاز در سال ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: براساس آخرین آمار ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز فروختیم که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که عمده مطالبات از شرکت پتروشیمی، ۶۲ میلیارد تومان  بخش خانگی و ۴۲ میلیارد تومان بخش تجاری است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه گاز هیچ صنعتی برای بدهی قطع نشده و محدودیت گاز به دلایل دیگری بوده است، به مسئله باغ شهری‌ها پرداخت و گفت: گازرسانی به باغ شهرها فعلا براساس دستور مراجع قضایی متوقف شده اما باغ شهری‌های مجاز که تغییرکاربری نداشته باشند و سازمان‌های متولی مجوز آنها را صادر کنند گازرسانی به آنها انجام می‌شود.

افتتاح 420 طرح گاز رسانی در استان

وی  با اشاره به افتتاح بیش از ۴۲۰ طرح گاز رسانی در استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از ۸۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسینی ادامه داد: گازرسانی به سه شهر عمادشهر، دوبرجی و فدامی، ۸۹ روستا و ۳۴۰ واحد صنعتی عمده را جزء مهم ترین طرح‌هایی دانست که در چهل و سومین جشن انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح  طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی، گفت: ۲۰هزار و ۶۰۰ خانوار در شهرستان های داراب، مرودشت، سپیدان، استهبان، اقلید، شیراز، لامرد، ممسنی، لارستان و گراش از گاز طبیعی، بهره مند  می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹ روستا در شهرستان‌های مرودشت و شیراز در ایام‌الله فجر آغاز بیان کرد: صنعت گاز  شناسنامه انقلاب اسلامی در توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی از ثروت ملی است و  تاکنون ۹۴.۳ درصد جمعیت روستایی و ۹۹.۲ درصد جمعیت شهری فارس از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد که ۷۱ شهرک صنعتی در استان فارس وجود دارد که ۴۶ شهرک گازدار شده و ۱۷ شهرک نیز در دست اقدام و اجرا است.

به گفته وی درحال حاضر ۷ هزار و ۱۴۴ صنعت در استان فارس قابلیت گازرسانی دارند که ۵ هزار و ۶۳۵ مورد آن گازرسانی شده و هزار و ۴ مورد در دست اقدام است، همچنین ۵۰۵ مورد نیز در حال اجرای عملیات گازرسانی قرار دارند.

حسینی در خصوص گازرسانی به مناطق شهری نیز گفت: از ۱۱۶ شهر استان، ۱۱۰ شهر گازرسانی شده و فقط ۶ شهر باقی  شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و کوره باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز