خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

افزایش ۴ درصدی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی/ وجود ۳۸۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۴۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در سال زراعی گذشته تولید محصولات کشاورزی در استان ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، اکبر کرامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:در سال زراعی گذشته با تولید بیش از ۶/۷ میلیون انواع محصولات کشاورزی در استان سهم تولیدی استان ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

کرامتی با بیان اینکه برای کنترل بازار،  ۳۸ اکیب بازرسی  در استان در  حال فعالیت هستند گفت:قرارگاه تامین امنیت غذایی  بصورت مستمر در حال رصد و کنترل تولیدات محصولات کشاورزی است.

وی در خصوص سیب و مدیریت بازار هم گفت:امسال سیب تولیدی استان یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن بود  که ٣۵٠ هزار تن آن صنعتی، و ۴٢ هزار تن توسط تعاون روستایی خریداری شد و ١٠٠ هزار تن نیز برای تازه خوری به بازار عرضه شد و ٨٠٠ هزار تن آن  هم به سردخانه انتقال یافته است.

وی ادامه داد : در حال حاضر از ۸۰۰ هزار تن سیب منتقل شده به سردخانه، ٣٨٠ هزار تن در سردخانه ها موجود است که ٢۵٠ هزار تن آن قابلیت صادراتی دارد و بقیه هم مصرف داخلی است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد : در ٩ ماهه اول امسال نیز بیش از ١٩۵ هزار تن سیب از استان به مقصد کشورهای اوراسیایی اروپایی صادر شده است.

کرامتی اذعان کرد : برای کاهش مشکلات بازار سیب استان به  دنبال عرضه مستقیم کالا در سطح کشور  و توسعه صادرات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز