خبرگزاری کار ایران

انجام کاوش‌های باستان شناسی در پنج نقطه استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵۸۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: کاوش های باستان شناسی در قالب فعالیت های گمانه زنی طی سال جاری در پنج نقطه از استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر افزود: فعالیت های باستان شناسی در استان قزوین امسال در تپه سیف آباد، گورستان قره تپه سگزآباد، امامزاده خاتون روستای زرآباد، خله کوه و سبزه میدان قزوین انجام شده است.

وی یادآور شد: فعالیت های باستان شناسی در قره تپه سگزآباد با حضور تیم باستان شناسی دانشگاه تهران انجام شده است.

خزائلی اظهار کرد: در کنار این فعالیت ها پیگیر انجام کاوش های باستان شناسی در قلعه حسن صباح الموت و دژ سمیران طارم سفلی نیز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: برخی مکان های یاد شده مانند قره تپه یا تپه زاغه سگزآباد، خله کوه تاکستان و قلعه حسن صباح ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارند که تلاش داریم از طریق جذب اعتبارات و مشارکت بخش خصوصی نسبت به این موضوع اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های باستان شناسی، خاطرنشان کرد:  مطالعات و کاوش های باستان شناسی در محوطه های باستانی و پیش از تاریخ، اطلاعات و داده های ارزشمندی را از نحوه زندگی پیشینیان در اختیار ما قرار می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز