خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای نیرو و ارتباطات مصوب شد؛

توسعه زیرساخت های آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی پیام

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۰۰

در نشستی با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو، توسعه زیر ساخت های برق و آب با هدف محقق شدن هر چه بهتر و بیشتر تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان قطب اقتصاد دیجیتال کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از البرز، نادر ثناگو مطلق با اشاره به نشست عیسی زارع پور، اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه مواردی در خصوص ارایه راهکارهایی برای بهبود زیرساخت های برق و آب منطقه در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه پیام عنوان کرد.

وی به نقل از اظهارات مطرح شده زارع پور، افزود: با توجه به  اهمیت توسعه شبکه ملی اطلاعات و تاثیر آن در مسیر استقلال، خودکفایی، امنیت بیشتر و  ایجاد ارزش اقتصادی پایدار برای کشور و نظر به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان قطب اقتصاد دیجیتال با هدف استقرار مهمترین مراکز داده کشور در کوتاه مدت نیاز به ۴۰ مگاوات برق و در بازه زمانی یک ساله به ۱۲۰ مگاوات برق است.

ثناگو مطلق گفت: میزان برق مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بر اساس مطالعات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی، برگزاری جلسات متعدد و  سوابق بیان شده است که در صورت تامین بخش زیادی از نیاز منطقه در این بخش را می تواند مرتفع کند. 

ثناگو مطلق گفت: تامین آب مورد نیاز منطقه از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد.

وی تصریح کرد: تبدیل پیام به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین برنامه هایی است که هم اکنون به صورت جدی در پیام در حال اجرایی شدن است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: این در حالی است که تحقق این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو است تا بتوان زیر ساخت ها در بخش آب و برق مورد نیاز منطقه را تامین و قدم های اساسی در این راستا برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز