خبرگزاری کار ایران

ئیس جهاد کشاورزی استان:

اصلاح الگوی کشت ضرورت اجتناب ناپذیر کشاورزی در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۷۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اصلاح الگوی کشت ضرورت اجتناب‌ناپذیر کشاورزی استان و راه رسیدن به کشاورزی پایدار است.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در دیدار با کارکنان معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اعلام این مطلب اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت کمک می‌کند تا کشاورزی پایدار و مقرون به صرفه‌ای داشته باشیم و براساس توانایی خاک و آب هر منطقه اقدام به کشت محصول کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: یکی از اهداف مهم پیشبرد اصلاح الگوی کشت کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر است بنابراین باید به سمت کشت محصولات کم آب بر و با توجیه اقتصادی بالا حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با پیاده سازی اصلاح الگوی کشت از طریق معرفی محصولات مناسب، آسیبی به معیشت و اقتصاد کشاورزان وارد نمی‌شود بلکه به آنان کمک می‌شود تا در این راه به سود و صرفه اقتصادی بیشتری دست یابند و تولید پایدار داشته باشند.

افلاطونی با اشاره به لزوم جدیت در اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر، گفت: نیاز است با برنامه‌ریزی‌ مدون تلاش شود تا محصولاتی که کشت آن‌ها با توجه به شرایط استان برای کشاورزان استان صرفه و توجیه اقتصادی داشته باشد جایگزین محصولات پر آب بر و با بازده اقتصادی پایین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز