خبرگزاری کار ایران

صدورحکم توقف عملیات ساخت‌‌وساز غیرمجاز در اطراف بنای تاریخی بانک ملی ماکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۹۷

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از صدور حکم توقف عملیات ساخت‌وساز غیر مجاز در محدوده بنای تاریخی بانک ملی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، علی خورابلو در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: در بازدید و گشت‌زنی انجام شده از بافت تاریخی ماکو  مشاهده شد یک مورد ساخت‌وساز خارج از ضوابط ابلاغی و اجرای نمای ناهمگون در این محدوده در حال انجام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: این ساخت‌‌وساز غیرمجاز در صورتی انجام می‌شد که تذکر و اخطارهای قبلی توسط یگان حفاظت و پلیس ساختمان به مالک بنای مذکور داده شده بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که به استناد به ماده ۱۰ قانون حمایت از بافت‌ها، محوطه‌ها و بناهای تاریخی هر گونه عملیات ساخت‌وساز خارج از ضوابط ابلاغی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری منحصرا با رای قلع و قمع مواجه خواهد شد تلاش بر این است تا ضمن حفاظت و احیای سیما و منظر بافت تاریخی ماکو از ورود ضرر و زیان به مالکان پیشگیری شود.

خورابلو با قدردانی از دادسرای ماکو برای همکاری مناسب با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: طی هماهنگی‌های لازم حکم توقف این عملیات توسط قاضی کشیک به پلیس ۱۱۰ ابلاغ و عملیات متوقف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز