خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست:

کوتاهی در برخی قسمت‌های پروژه الموت-تنکابن/ توسعه بدون توجه به ضوابط زیست محیطی مجاز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۶۰

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: براساس بازدیدهای به عمل آمده در برخی از قسمت‌های پروژه محور الموت-تنکابن کوتاهی‌هایی صورت گرفته، که قرار است تمهیدات لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری در بازدید از منطقه حفاظت شده الموت غربی، با بیان این مطلب افزود توسعه با بی توجهی به شرایط و ضوابط زیست محیطی مجاز نیست و نباید در مسیر تحقق این هدف، تجزیه زیستی صورت بگیرد.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست اظهار کرد: این منطقه با توجه به موقعیت رویشگاهی و تنوع گونه‌های جانوری به‌ویژه گربه سانان، ارزش و جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و بخش خاصی از ارتفاعات البرز در این قسمت قرار دارد.

وی افزود: تنوع جانوری و گیاهی در این منطقه بسیار مطلوب است و بخش حفاظت شده و دست نخورده‌ای از لحاظ آبی و پوشش گیاهان وجود دارد که باید به نحو احسن حفاظت شود.

این مسئول گفت: سیاهگوش، پلنگ، کبک دری، خرس قهوه‌ای و سایر گونه‌های جانوری از جمله گونه‌های کمیاب در سطح کشور هستند ولی در این منطقه زیست می‌کنند که اهمیت این فضا را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه شرایط خشکی در سال اخیر در کشور حاکم است ولی با توجه به حفاظت مناسب در این منطقه، رشد گونه‌های جانوری برجسته را شاهد بوده‌ایم، به طور مثال در گونه کل بز ۱۰ درصد رشد در این منطقه به ثبت رسیده است.

اکبری اظهار کرد: به میزان رشد گونه‌هایی مانند کل بز، وضعیت گونه‌های جانوری دیگر از جمله پلنگ هم در این منطقه مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز