خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت تقویت پیوند دانشگاه‌های علوم پزشکی با شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۴۱۷

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تقویت پیوند دانشگا‌ه‌ها با شرکت های دانش‌بنیان می توانیم بسیاری از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی را تولید و تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه اکتفاء مطلق به موضوع آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مانع رشد و شکوفایی و تقویت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور از نسل یک و دو عبور کرده اند و باید به نوع سوم که همان ارتباط با شرکت های دانش بنیان است روی بیاورند.

وی افزود: در حال حاضر 99 درصد دانشگاه های علوم پزشکی بر محوریت آموزش و پژوهش ماموریت دارند و از ابزارهای نسل یک و دو نیز برخوردار می باشند اما امروزه شایسته نیست که دانشگاه ها منتظر دریافت داروها و ملزومات خود از خارج از این حوزه باشند بلکه در صورت تقویت پیوند با شرکت های دانش بنیان می توانند تولیدات خود را وارد سفره سلامت مردم کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستیابی به تولیدات و دانش های نوآورانه را یک ضرورت مهم برای دانشگاه های علوم پزشکی قلمداد کرد و گفت: در صورت تحقق این امر دانشگاه می تواند در زمینه نیازهای دارویی به خودکفایی برسد و در بحران های خاص به خود متکی باشد.

خروج از بحران‌های سخت کرونا مرهون همکاری ارگان‌های مختلف و آحاد مردم است

شهرام حبیب زاده رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط دانشگاه خصوصا در دوران اوج بیماری کرونا اذعان کرد: هرگونه موفقیتی که در زمینه مقابله با بیماری کرونا و مهار نسبی این بیماری در استان انجام شده مرهون زحمات تیمی سازمان نظام پزشکی، هلال احمر، بسیج و سپاه و آحاد مردم است.

وی به کسب رتبه مناسب واکسیناسیون استان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در کنار زحمات کادر درمان و سایر ارگان های دولتی و مردمی، قدردانی اصلی را باید از مردم استان داشته باشیم که در این امر مشارکت خوبی را داشته اند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اربیل گفت: سخت ترین برهه در بین موج های مختلف کرونا در خیز پنجم بود که تعداد بستری ها در بیمارستان های استان به 900 نفر رسیده بود و تعداد زیادی از مردم نیز در منازل بستری بودند اما خوشبختانه با همدلی و مشارکت نهادهای مختلف و همچنین همکاری شبانه روزی استاندار سابق اردبیل توانستیم از این پیک خطرناک عبور کنیم.

حبیب زاده در خصوص اقدامات انجام شده در مدت 21 ماه ریاست این دانشگاه بیان کرد: هدفمندسازی پژوهش ها، تجهیز دانشکده داروسازی، ارتقاء تخت‌های بیمارستان‌ها برای خدمات‌دهی به بیماران بیشتر، اجرای برنامه های فرهنگی متعدد و ارتقای دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان ها از جمله اقداماتی بوده که با همکاری کادر درمان و مسئولین دانشگاه انجام شده است.

دخالت نابجای برخی از مسئولین در امور علوم پزشکی شایسته نیست / دانشگاه باید مستقل باشد

علی محمدیان اِردی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در پایان این مراسم با گلایه از دخالت برخی از مسئولین در عزل و نصب ها بیان کرد: استقلال دانشگاه علوم پزشکی باید مورد توجه باشد و مدیران این دانشگاه توسط هیات مدیره انتخاب شوند نه از سوی افراد غیرمتخصص در این حوزه؛ تداوم این امر خسارات بسیاری را به دانشگاه و به دنبال آن برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در صورتیکه نظرات و تصمیم هیات مدیره در انتخاب رئیس دانشگاه مورد توجه قرار نگیرد، کادر درمان و پرسنل دانشگاه برای ادامه فعالیت رغبتی نخواهند داشت و بدیهی است که کیفیت کار نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز