خبرگزاری کار ایران

مسئولان استان مرکزی خبر دادند؛

آتش سوزی در پتروشیمی شازند یک کشته و 2 مصدوم برجا گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۵۸۳

سانحه آتش سوزی در شرکت پتروشیمی شازند، یک کشته و 2 مصدوم نیز بر جا گذاشته است. 2 نفر مصدوم این سانحه تعمیرکار بودند که به علت سوختگی برای انجام مداوا به اراک منتقل شدند و تحت کنترل های پزشکی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شامگاه دوشنبه 20 دی ماه 1400 حوالی ساعت 18:40 دقیقه، در حین تمیزکاری صافی پمپ‌های تخلیه K.O.drum مشعل اصلی مجتمع پتروشیمی شازند، حادثه آتش سوزی رخ داد. نشت گاز یکی از مخازن در حین تعمیرات بخشی از پتروشیمی شازند، منجر به ایجاد اشتعال و در نهایت آتش سوزی شد.

یحیی رمضانی سرپرست فرمانداری شازند گفت: با شروع آتش سوزی نیروهای پشتیبانی، نظامی و انتظامی با هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در محل حضور پیدا کردند و آتش سوزی به طور کامل مهار شد. این آتش سوزی با حضور عوامل ایمنی و آتش نشانان، مهار شده است. در فرایند مهار این آتش سوزی به اعزام نیروهای پشتیبان اعلام نیاز نشد و حریق توسط عوامل پتروشیمی و پالایشگاه شازند به طور کامل مهار شده است. همچنین با حضور به موقع تیم آتش نشانی واحد HSE بلافاصله آتش سوزی اطفاء شد و در حال حاضر کلیه واحدهای عملیاتی مجتمع با شرایط عادی در مدار تولید قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز گفت: یکی از مخازن نه چندان بزرگ پتروشیمی شازند نشتی داشته است که با تلاش کارکنان این مجموعه اقدام به رفع نقص و جلوگیری از نشتی می شود. متأسفانه در جریان این فرایند  آتش سوزی اتفاق می افتد. در حال حاضر حریق به طور کامل اطفاء شده است و کار خنک‌سازی و ایمن سازی محل وقوع حریق در حال انجام است تا از وقوع آتش سوزی احتمالی دیگر جلوگیری شود.

حمید غیاثی افزود: با تشکیل کمیته مدیریت بحران پتروشیمی شازند علت اصلی و دقیق وقوع این حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی بوده و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد. کمیته مدیریت بحران پتروشیمی شازند همچنین در حال بررسی راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع اتفاقات این چنینی است تا از تکرار چنین حوادث تلخی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: بر اثر این آتش سوزی خسارت مالی چندانی به مجموعه عظیم پتروشیمی شازند وارد نشده است و وسعت حادثه چندان بزرگ نیست. در واقع بزرگترین خسارت و حادثه تلخ این سانحه فوت یکی از کارکنان و مجروح شدن 2 نفر دیگر در این مجموعه بود که در حین برطرف کردن نشتی و رفع نقص دچار حادثه شدند. طبق آخرین اطلاعات واصله یکی از مصدومین صبح امروز از بیمارستان ترخیض و مصدوم دوم با سوختگی حدوداً 40 درصدی تحت درمان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار داشت: تمیزکاری صافی پمپ ورودی و تخلیه این مخزن یکی از کارهای روتین و همیشگی برای انتقال گازها و مایعات به مشعل اصلی مجتمع پتروشیمی است که متأسفانه در حین انجام این کار و در اثر نشتی صورت گرفته، این حادثه مرگبار اتفاق می‌افتد. آتش سوزی پتروشیمی شازند هیچگونه خللی در فعالیت تولیدی این مجموعه ایجاد نکرده و با تمام توان و ظرفیت در مدار تولید قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز