خبرگزاری کار ایران

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۲۱۶

نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ دی ماه به مدت پنج روز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار خواهد شد.

علی‌اصغر حاجی محمدی افزود: فرش اصیل دستباف ایرانی، هنری ارزشمند و یادگار نیاکان ما است که همچون نگینی بر فرهنگ کشور ما می‌درخشد و این خود دلیلی محکم بر پیشگامی ایرانیان در زمینه صنعت بافت فرش از گذشته‌های دیرباز است،  هنری زیبا که به سبب کیفیت، اصالت و هویت در جهان بی‌نظیر است.

وی اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح تولید و کیفیت این هنر و صنعت فاخر و نفیس می‌تواند گامی مؤثر در جهت ارتقا و توسعه آن در بازارهای بزرگ جهانی است.

حاج محمدی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۳۹ تولیدکننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان‌های آذربایجان شرقی، قم، همدان، زنجان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و تهران محصولات و تولیدات خود را در زمینه فرش‌های تمام ابریشم، گبه، گلیم، قالی‌های روستایی و عشایری، فرش بختیاری و ملزومات بافت فرش عرضه خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: مشارکت فعالان و بهره‌برداران این هنر و صنعت گامی رو به جلو در راستای اعتلا و انعکاس هر چه بیشتر توانمندی‌های بافندگان و تولیدکنندگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در مدت برگزاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین پذیرای بازدید هم استانی‌های خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز