خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع نمایندگان استان:

کرمانشاه رکوردار مهاجرت نخبگان و جوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۸۹

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، خروج سرمایه‌های مالی و اجتماعی را یکی از چالش‌های بزرگ این استان دانست و گفت: متاسفانه کرمانشاه رکورددار مهاجرت جوانان به خارج از کشور است که باید برای آن راهکار عملیاتی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛ علی رضایی  در آیین تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در سرسرای شهدای دولت استانداری در حال برگزاری است، افزود: علاوه بر خروج سرمایه بخش تولید از کرمانشاه، جوانان کرمانشاهی برای یافتن شغل مجبوند به تهران و سایر شهرها مهاجرت کرده و روی به حاشیه‌نشینی بیاورند که در شان مردم این استان نیست.

وی استهلاک زیرساخت های اقتصادی مانند راه، برق، آب و سایر بخش‌های زیرساختی را دیگر چالش این استان برشمرد و اظهار کرد: تا زمانی که این زیرساخت‌ها در بخش های مختلف مهیا نباشد امکان توسعه اقتصادی و غلبه بر بیکاری وجود ندارد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۱۵۰ هزار بیکار دارد و در شاخص فلاکت هم دومین استان کشور است، گفت: نرخ بیکاری در این استان به حدود ۲۰ درصد می‌رسد و این در حالی است که بیش از ۶۲ درصد جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه ساکن هستند که این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

رضایی با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان کرمانشاه ۱۵ میلیون تومان از میانگین کشوری کمتر است، افزود : استان کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در دفاع مقدس و همچنین با ظرفیت های بی‌نظیر علمی، تاریخی، فرهنگی و همسایگی با عراق زمینه‌های خوبی برای توسعه اقتصادی دارد که امیدواریم دولت سیزدهم و استاندار جدید در کنار نمایندگان، مدیران و نخبگان کرمانشاه بتوانند از این قابلیت ها استفاده لازم را در جهت توسعه استان ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز