خبرگزاری کار ایران

تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستا‌های گیلان و مهاجرت به شهر‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۸۰

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فروش اراضی روستایی به غیر بومی و ساخت و ساز ویلا‌های گرانقیمت توسط سرمایه داران گفت: در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستاییان جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا احمدی سنگری در همایش بررسی موانع اجرای طرح هادی روستایی در سنگر گفت: فروش زمین‌های روستایی به غیر روستاییان و تغییر کاربری این زمین ها، سبب مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شده است.

وی افزود: باید این امکان برای روستاییان فراهم شود تا مطابق قانون بتوانند در زمین‌های خود برای فرزندانش خانه بسازند تا از پدیده مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری شود.

محمدرضا احمدی سنگری با انتقاد از فروش اراضی روستایی به غیر بومی و ساخت و ساز ویلا‌های گرانقیمت توسط سرمایه داران گفت: در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستاییان جلوگیری کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز گفت: گیلان ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که طرح هادی در ۲۰۰۲ روستا اجرا شده است.

حامد دائمی همچنین یکی از معضلات بنیاد مسکن گیلان را بازنگری طراحی طرح هادی روستایی عنوان کرد و گفت: عملیات بازنگری ۷۳۳ روستای گیلان انجام شده که در صورت تخصیص اعتبارات لازم، بازنگری ۶۵۰ روستای دیگر انجام و مشکلات ساخت و ساز در این روستا‌ها رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز