خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان خبر داد؛

خسارت ۸۵ میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۶۳۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: متأسفانه بارش باران های شدید در این هفته خساراتی را به بناهای تاریخی استان وارد کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سهراب بناوند عنوان کرد: ۸ اثر تاریخی استان به دلیل بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب، آسیب و خسارت‌دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: با توجه به‌شدت باران ‌های اخیر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، آثار تاریخی شهرستان میناب ازجمله قلعه هزاره، قلعه گوربند و قلعه کردر دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه قلعه مغویه در شهرستان بندرلنگه نیز در اثر باران‌های سیل‌آسا آسیب‌دیده است، تصریح کرد: در شهرستان بستک هم به قلعه و حمام خان آسیب واردشده است.

بناوند ادامه داد: قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز و قلعه کمیز در رودان نیز به دلیل بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب آسیب و خسارت‌دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  هرمزگان اضافه کرد: براساس بررسی‌ها و پایش هایی که در این مورد انجام‌شده مشخص شد که حدود ۸۵ میلیارد ریال خسارت و آسیب به این بناها واردشده و برای مرمت این آثار به اعتباری در این حدود نیاز است.

وی تأکید کرد: این آسیب‌ها بین ۵ تا ۵۰ درصد بوده که بیشترین آسیب به قلعه مغویه و قلعه خان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز