خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اردبیل گزارش می‌دهد؛

تهدید امنیت شهروندان اردبیلی به بهانه جلوگیری از تخریب آسفالت / برف‌روبی معابر به روش‌ سنتی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۶۶

شهرداری اردبیل با عدم استفاد از نمک برای یخ‌زدایی خیابان‌ها به بهانه جلوگیری از تخریب آسفالت، باعث شده تا عبور و مرور از معابر همچنان به سختی انجام شود.

ایلنا؛ با وجود سپری شدن یک روز از بارش برف در شهر اردبیل و یخبندان شدید در سطح شهر متاسفانه عملیات برف‌روبی در برخی از خیابان های اصلی محلات اردبیل خصوصا در محلات کم برخوردار و محروم انجام نشده و برف اخیر نیز بر روی برف های چند روز گذشته انباشته شده و مردم را دچار مشکلات عدیده ای کرده است.

با توجه به اینکه اردبیل یکی از نقاط سردسیر کشور است  و به دنبال بارش برف هر چند اندک، تردد از خیابان ها و معابر به دلیل یخبندان مشکلاتی را برای رانندگان و عابران پیاده خصوصا بانوان ایجاد می کند، شهرداری اردبیل برفروبی تعدادی از خیابان‌های شهر و تقاطع های غیرهمسطح را به عنوان عملیاتی بزرگ تلقی می کند در صورتی که برف‌روبی محل های یاد شده جزو وظایف اولیه و تکلیف شهرداری است.

شهرداری با استفاده کمتر از نمک برای یخ‌زدایی خیابان‌های اصلی به بهانه جلوگیری از تخریب آسفالت، باعث می شود تا عبور و مرور از این معابر همچنان به سختی انجام شود و امنیت شهروندان فدای فرسایش ناچیز آسفالت شود.

محمود صفری شهردار اردبیل در سیزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اذعان کرد: طبق اظهارات راهنمایی و رانندگی تصادفات در بارش‌های اخیر به شدت کاهش یافته، غافل از اینکه دلیل کم شدن تصادفات  آمد و شد کمتر شهروندان در شهر بخاطر  وضعیت نامناسب  راه‌ها و برف‌روبی در اردبیل  است.

امروز استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مدرن برفروبی خصوصا در شهرهای پربارش و سردسیر در اقصی نقاط جهان به امری متداول تبدیل شده اما شهرداری اردبیل نه تنها از تجهیزات یادشده بهره ای نمی برد بلکه در اعمال روش های سنتی نیز کوتاهی کرده و حتی نمکپاشی را هم کمرنگ کرده است.

 شورای شهر اردبیل نیز  پیشتر  بر ضرورت تشکیل ستاد عملیات برفروبی و استفاده از تجهیزات مدرن در این خصوص تاکید کرده بود اما گویا هیچ گوشی شنوای این تذکرات نبود  و همچنان برف و یخ در کوچه ها و معابر اصلی محلات حاشیه اردبیل به چشم می خورد و صدماتی را به شهروندان وارد می کند.

در برخی از محلات مرکز شهر نیز برفروبی به همان روش سنتی انجام می شود و کارگران شهرداری برف های موجود در اطراف و پیاده‌روها را نیز به وسط خیابان پرتاب می کنند که این امر نیز باعث یخبندان مجدد معابر و بروز ایجاد خطرات احتمالی برای رانندگان می شود.

شهروندان اردبیلی سالهاست که به این وضعیت عادت کرده اند و شهردار جدید نیز ضعیف‌تر از ادوار گذشته به این موضوع پرداخته که لازم است در این خصوص شورای شهر اردبیل تاکیدات خود را جدی‌تر کند تا شهروندان امنیت بیشتری را در عبور از کوچه‌ها و معابر داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز