خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم حمایت مسئولان سبزوار از ورزشکاران/ مدیران ورزشی روز ثبت رکورد اشک مرا درآورند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۱۴۱

یک ورزشکار که رکورددار روپایی در کشور است گفت: تاکنون هیچ مسئول و مدیر ورزشی از این سبک ورز‌شی و ورزشکارانی که در این حرفه مشغول هستند حمایتی را صورت نداده، حتی روز ثبت رکورد هم اشک مرا درآوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی دارینی از آن دست ورزشکارانی است که با وجود معلولیت از ناحیه دست و محدویت توانسته در رشته حرکات نمایشی با توپ صاحب رکورد ملی است، او همچنین سابقه نائب قهرمانی کشور در رشته ورزش های فردی و نمایشی را در سال ۹۷ دارد.

دارینی با انتقاد از نحوه عملکرد مسئولان و مدیران ورزشی سبزوار به خبرنگار ایلنا گفت: سال ۹۸ بود که توانستم رکورد ملی روپایی با توپ را با ۲۱۸ ضربه و نمایش با توپ در یک دقیقه، از آن خود کنم، رکوردی که تاکنون هیچکس نتوانسته در کشور به آن دست پیدا کند و قابلیت ثبت در گینس را دارد اما به دلیل نداشتن شرایط مالی و عدم اسپانسر تا کنون موفق به ثبت آن در ابعاد جهانی نشده‌ام.

وی افزود:  از روزی که این رکورد در سبزوار به عنوان رکورد ملی ثبت شد تاکنون هیچ مسئول و مدیر ورزشی از این سبک ورز‌شی و ورزشکارانی که در این حرفه مشغول هستند حمایتی را صورت نداده، حتی روز ثبت رکورد هم اشک مرا درآوردند.

وی اظهار کرد: هیچ کدام از مسئولان اداره ورزش و جوانان سبزوار برای ثبت رکورد حتی در سالن حاضر نشدند، از آن ها خواستم تا با مسئولان استان و مشهد نامه نگاری کنند تا بلکه آن ها برای روز ثبت رکورد بیایند اما آن را هم دریغ کردند و برخی از مسئولین ورزشی از ‌شهرهای دیگر به واسطه شناختی که از قبل از من داشتند در آن مراسم شرکت‌ کردند.

دارینی با اشاره به شرکت در برنامه استعدادیابی عصر جدید با تیم پسران خورشید مشهد و عدم حمایت مسئولان سبزواری از تیم بومی شهرستان سبزوار بیان کرد: بعد از آنکه با پسران خورشید از مشهد در برنامه عصر جدید شرکت کردم تصمیم گرفتم فصل دوم این مسابقه را با دوستان سبزواری ام شرکت کنم، با وجود آنکه در مرحله مقدماتی هم پذیرش شدیم اما به دلیل خیلی از مشکلات مجبور شدیم از مرحله اصلی انصراف بدهیم. میخاستیم اسم سبزوار را بالا ببریم اما حتی یک دست لباس و کرایه راهمان را هم ندادند.

وی بیان کرد: تیم ما متشکل از حدود ۱۳ ورزشکار بود که رشته هایی مثل پارکور، ژیمناستیک و... را شامل می‌شد و قرار بود در قالب یک نمایش ترکیبی اسم ورزش سبزوار و استعدادهای شهرمان را با آن برنامه پر بیننده دوباره در یادها زنده کنیم اما پس از آنکه با بدقولی ها مانع از تجهیز تیم شدند تصمیم گرفتیم که انصراف بدهیم و برگردیم.

دارینی گفت: آن زمان نمایندگان سابق شهر به ما قول دادند که لباس و تجهیزات مناسب را در اختیارمان بگذارند اما به قول خود عمل نکردند در صورتی که کل تجهیزاتی که قرار بود به ما بدهند به ۱۰ میلیون هم نمی‌رسید، حتی در شهر خودمان یک سالن برای تمرین در اختیارمان قرار ندادند و ما مجبور بودیم در فضای باز، پارک ها و اماکنی که تمرین باعث آسیب دیدگی می‌شد برای مسابقه آماده شویم. از همه جا دلزده و دلسرد شده‌ایم.

این ورزشکار سبزواری اضافه کرد: متاسفانه خیلی از ورزشکاران حتی در سطح حرفه‌ای  را می‌شناسم که با وجود همه بی توجهی ها دچار آسیب های اجتماعی و درگیری با مسئله اعتیاد شدند، وقتی حتی ۲ متر جای مناسب برای تمرین را از ما دریغ می‌کنند و باعث می‌شوند دلسرد و از همه جا مایوس شویم نمیدانیم با استعداد خود چه کنیم.

وی افزود: خیلی از  مسئولان شهرهای اطراف از ما دعوت کردند که تحت عنوان اسم شهرهای آن ها تمرین کنیم و در مسابقات کشوری شرکت کنیم اما برای ما سخت بود که غیر از شهر خودمان برای شهر دیگری این کار را انجام دهیم، مشکل این است که نه فقط در سبزوار بلکه در خیلی جاهای دیگر از کشور مسئولینی سر کار هستند که نسبت به درد زیر مجموعه خود حساس نیستند و احساس وظیفه و مسئولیت نمی‌کنند.

مهدی دارینی در پایان با اشاره به تعداد زیادی از ورزشکاران که با وجود معلولیت و محدویت باز هم دست از تلاش برنداشته اند گفت: یکی از مشکلاتی که جامعه معلولان با آن مواجهه است این است که متاسفانه فرهنگ سازی درست در باره مقابله و رفتار با آنها در پیش گرفته نشده است، بسیاری با دیدن ورزشکاری که دچار معلولیت است رفتار خوبی ندارند و بعضا باعث دلسردی ورزشکاران می‌شوند، از مردم و خانواده ها به عنوان نماینده جامعه معلولان ورزشکار می‌خواهم این مهم را اصلاح کنند و به ما دلگرمی بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز