خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

مالیات بر حقوق بازنشستگان، به جنگ فقرا رفتن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۰۴۲

مالیات بر حقوق بازنشستگان و فشار مالیاتی بر روی دوش مزدبگیران به این معناست که دولت در بودجه‌ سال آینده به جنگ فقرا رفته است.

به گزارش ایلنا از همدان، مجلس طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی را بر مبنای دو فوریت تصویب کرد تا ظرف روزهای آینده در صحن علنی مجلس بررسی و به رای گذاشته شود. 

بر اساس این طرح دستگاه قضایی به منظور اجتناب از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی باید از اقداماتی که منجر به بازداشت مدیران و کارفرمایان واحدها می‌شود، خودداری کند و دستگاه‌های مرتبط باید با تعیین دیون احتمالی خود، اقدامات تامینی و توسعه‌ای را در پیش گیرند تا ظرفیت تولید واحد افزایش پیدا کند. 

بر اساس ماده واحده این طرح، هرگونه توقیف دارایی‌ها و اموال کارفرمایان واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی کامل واحد یا توقف فعالیت‌های آن شود، ممنوع است. 

معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با هیئت اجرایی خانه کارگر که به صورت مجازی برگزارشد درباره این موضوع گفت: بر اساس این طرح، نهادی مانند سازمان تامین اجتماعی رسما و قانونا به عنوان مانع تولید تلقی می‌شود و دیگر نمی‌تواند برای دریافت حق بیمه‌های کارگران اقدام کند.

مالیات بر حقوق بازنشستگان، به جنگ فقرا رفتن است

حسن صادقی گفت: مجلس فکر می‌کند که با این طرح ناجی تولید می‌شود اما اشتباه می‌کند، مجلس با این طرح گردش مالی در نظام اقتصادی را دچار مشکل و محدودیت می‌کند و آسیب‌های گسترده‌ای را به کارگران، سازمان تامین اجتماعی و واحدهای تولیدی وارد می‌کند

صادقی اظهارداشت: در سال‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی در حمایت از تولید کم نگذاشته و هم اکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلبکار است و هیچ یک از واحدهای تولیدی را به این خاطر به تعطیلی نکشانده است.

وی افزود: با این وصف سازمان برای اجرای ماموریت اصلی خود یعنی دریافت حق بیمه سهم کارگر و کارفرما دچار مشکل می‌شود، دیگر کارفرمایان به بهانه اینکه با پرداخت حق بیمه سهم خود ورشکست می‌شوند از انجام تکلیف خود خودداری می‌ورزند و کارگران و سازمان تامین اجتماعی را زمین می‌زنند.

صادقی تاکید کرد: در این طرح حتی دیگر حکم توقیف اموال هم مشروعیت ندارد و پرداخت دیون کارگر به عنوان ممتازه وجاهت حقوقی خود را از دست می‌دهد. 

وی افزود: ما تنها به این طرح معترض نیستیم؛ بلکه به نادیده گرفتن مطالبات معوق سازمان از دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و افزایش سن و سوابق مبنای محاسبه مستمری هم معترض هستیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: بانک رفاه حکم بانک مرکزی را برای سازمان تامین اجتماعی دارد و این سازمان کسری میلیارد تومان ماهیانه‌ی مصارف خود را از این محل فراهم می‌کند.

صادقی با اشاره به مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران ایران، گفت: این موضوع مورد توافق ما نیست و حتما حق طلبی و مطالبه‌گری ما را به دنبال دارد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه بودجه تنها مربوط به شاغلان نیست و امروز بازنشستگان در وضعیت شکننده‌ای قرار گرفته‌اند، گفت: هرگونه اصلاحاتی باید بر اساس توافق سه جانبه باشد در حالی که دولت برای این کار اقدام نکرده است؛ حتی مجلس طرحی را ارائه کرده که بدون در نظر گرفتن حقوق کارگران و بازنشستگان شکل گرفته است.

صادقی با اشاره بر فشار مالیاتی بر روی دوش بازنشستگان و کارگران گفت: اینکه درآمدهای بالای ۵میلیون تومان مشمول مالیات می‌شوند به این معناست که دولت در بودجه‌ی سال آینده به جنگ فقرا رفته است دولت از جیب چه کسی می‌خواهد مالیات بگیرد؟ مالیات را از ثروتمندان بگیرید نه از فقرا. 

صادقی در ادامه اظهار داشت: نکته‌ی قابل توجه در بودجه سال آینده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است دولت در واقع می‌خواهد کسری بودجه‌ خود را با فروش ارز به قیمت آزاد جبران کند و احتمالا فشار این قضیه بر روی دوش طبقات ضعیف جامعه و کارگران می‌افتد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز