خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری:

مشکلات عمرانی قزوین با روش‌های سنتی قابل حل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۸۳

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین گفت: مشکلات عمرانی در استان با روش‌های سنتی گذشته قابل حل نخواهد بود و باید با ایده‌های جدید و خلاقانه به سمت عملی شدن الگوی توسعه تحولی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در جلسه  کمیته راهبردی مسکن که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: مسکن از چالش های ۷۰ الی ۸۰ ساله  در کشور است که قبل از انقلاب گاهی موجب تغییر نخست وزیران هم شده بود و در این راستا موضوع زمین شهری و نوآوری ارائه شد و امیدواریم با استفاده از نوآوری و خلاقیت در کارها بتوانیم در مدیریت جدید با آن بهتر روبرو شویم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: امروز نباید روش‌های غلط گذشته را که جواب نداده ادامه دهیم و بار دیگر هزینه‌های بیشتری به کشور و استان تحمیل کنیم؛ بلکه در شرایط کنونی به روش‌های مدرن و ابتکاری نیازمندیم تا دیگر آزمون و خطا صورت نگیرد.

وی عنوان کرد: امروز برخی مشکلات ما مانند مسکن به یک بیماری مزمن تبدیل شده که باید با تشخیص درست و ارائه نسخه‌هایی موثر برای درمان آن اقدام کنیم.

این مسئول با اشاره به طرح جدید ارائه شده برای ساخت مسکن‌های ویلایی و مطابق با زیست بوم منطقه در استان اظهار کرد: برای اینکه به دستاوردهای بهتری برسیم باید ضمن استفاده از ایده‌های کارشناسان و مهندسان ساخت و ساز بتوانیم نگاه کلان داشته باشیم و طرح‌های جدیدی را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: قزوین مستعدترین نقطه برای کشاورزی است و در ساخت طرح‌های مسکن ویلایی نمی‌توان این ظرفیت را نادیده گرفت و توصیه می‌کنیم حتما دنبال نوآوری باشیم و از کارهای تکراری و سنتی گذشته فاصله بگیریم؛ اگر امروز مردم چالش‌های جدی دارند حتما مدیریت‌ها اشکال داشته و اگر قانون هم ایراد دارد می‌توانیم با کمک نمایندگان مجلس آن را اصلاح و به‌روز کنیم.

رجحانی بیان کرد: به نظر می‌رسد جسارت در سیستم مدیریت کمتر دیده می‌شود و محافظه کاری غالب شده؛ اما تیم مدیریتی جدید در استان قزوین تصمیم دارد از روزمرگی و کارهای تکراری خارج شده و دنبال الگوهای توسعه تحولی است و در این راستا همه حرف‌های جدید را می‌شنویم و با تدبیر و تفکر جدید آن را اجرا می‌کنیم و در تغییر روش‌های کهنه و سنتی گذشته آماده پرداخت هزینه هستیم.

وی افزود: می‌توانیم الگوی موفقی از ساخت مسکن با رویکرد شکل گیری کشاورزی‌های کوچک و دوستدار محیط زیست را در استان محقق کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری  عنوان کرد: اگر امروز شکل گیری شهرک هفت سنگان مشکلاتی دارد و به‌عنوان یک منطقه مرفه دیده می‌شود، اگر ده‌ها نقطه مانند هفت سنگان داشتیم که به کشاورزی کوچک و باغداری هم توجه می‌شد امروز شاهد توسعه پایدار و ایجاد منطقه‌ای شاخص در استان کشاورزی قزوین بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز