خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد برای انتقال حساب ها دست به دامان وزیر شد؛

قول وزیر اقتصاد برای تعیین تکلیف یک‌ماهه انتقال حساب شرکت ها به یزد/ حسابشان را به استان منتقل نکنند، خدمات نمی دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۱۶

موضوع انتقال حساب های بانکی شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی یزدی از دولت نهم مطرح بوده و تا به امروز هیچ یک از مسئولان دولتی در استان نتوانستند موفقیت این انتقال را به نام خود ثبت کنند اما با استقرار دولت رئیسی، استاندار یزد به شدت پیگیر این موضوع بوده و دست به دامان وزیر اقتصاد نیز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی بانک ها و کارگروه نقدینگی استان یزد، نقش و جایگاه نظام بانکی و سیستم مالی در اقتصاد را تعیین کننده و غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: نظام بودجه ریزی سال آینده کاملا متفاوت از سال های گذشته است و به جای تامین منابع از وزارتخانه ها، صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها شکل گرفته و استان ها به صورت درآمد و هزینه اداره می شوند.

استاندار یزد ادامه داد: تمام تصمیم گیری ها، اقدامات، فعالیت ها و پروژه های سال آینده استان باید مبتنی بر رشد 8/3 درصدی تعیین شده برای استان باشد لذا سیستم اقتصادی استان و در کنار آن عملکرد بانک ها می تواند در تحقق هدفگذاری انجام شده بسیار مهم و تعیین کننده باشد که این امر ضرورت تشکیل منظم جلسات این بخش را دو چندان می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات بانک ها اشاره و از پیگیری مطالبات آن ها از طریق دیدار با رئیس بانک مرکزی و انجام مکاتبه در این زمینه خبرداد و با اشاره به اهمیت حضور و همراهی مجموعه های قضائی، نظارتی و امنیتی با بانک ها در برابر بدهکاران، اظهارداشت: همراهی های مجموعه های فوق در کارگروه وصول مطالبات، به عنوان مشوق برای بانک های همراه و همگام با سیاست های استان بوده که به اذعان بانک ها موثر و کارگشا است.

وی با اظهار گلایه جدی از خروج منابع مالی توسط شرکت های معدنی و صنعتی بزرگ، دستور تشکیل کارگروه اقدام جهت پیگیری جدی مسائل این حوزه را داد و گفت: موضوع انتقال حساب بانکی شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از استان، به عنوان یکی از مسائل مورد پیگیری استان و از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد است و با توجه به اهمیت این موضوع وزیر اقتصاد قول پیگیری این مهم، ظرف یک ماه آینده را دادند.

فاطمی ادامه داد: استفاده از منابع استان بدون بهره مندی استان از واحدهای پیمانکاری و شرکت های بزرگ پذیرفته نیست و در این راستا باید در کارگروه اقدام بررسی های لازم صورت گرفته و ضمن احصاء اعداد و ارقام، به واحدهای مذکور نامه ارسال شود و در صورت عدم توجه به این تذکر، خدمات آن ها قطع شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه بازگشت منابع به استان، می تواند منابع لازم برای ارائه تسهیلات به واحدها را تامین و گردش مالی بزرگی را در استان یزد ایجاد کند گفت: تسهیلات نظام بانکی استان نیز باید هم راستا با ریل گذاری صورت گرفته باشد یکی از انتظارات ما در این زمینه، مشارکت و همکاری بانک ها با دفتر پارک علم و فناوری استان و ارتباط مستقیم با شرکت های دانش بنیان است و این مهم در ارزیابی های ما لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز