خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش سه برابری قیمت گوشت با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۵۲۴

رئیس اتحادیه دامداران خراسان گفت: در صورت اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها قیمت گوشت به‌طور قطعی سه برابر خواهد شد.

مجید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در حال حاضر باوجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین بخشی از نهاده‌های دامی اما تولیدکنندگان با مشکلات بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و لذا در صورت حذف همین مقدار نهاده‌های دامی به‌طور حتم شاهد افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سئوال که با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها چه قیمتی را برای خرید یک کیلو گوشت می‌توان متصور شد افزود: هنوز در این رابطه به‌صورت کارشناسی نسبت به بررسی هزینه های تولید با ارز آزاد بررسی صورت نگرفته است اما اگر این اتفاق رخ بدهد بدون شک گوشت کیلویی ۳۰۰ هزار تومان کمتر به دست مصرف‌کننده نخواهد رسید.

وی اذعان کرد: واقعیت این است که تولید کننده توان خرید نهاده‌های با قیمت گران را ندارد و شکی نیست اگر این روند ادامه پیدا کند در صنعت دامپروری وضعیت بحرانی ایجاد خواهد شد و در نهایت امنیت غذایی کشور به مخاطره می‌افتد.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که در مسائل مربوط به مدیریت دام ۷۵ درصد از هزینه‌ها مربوط به تغذیه دام است اذعان کرد: تغذیه گاو شیری در ابعاد صنعتی با کنجاله سویا، ذرت و نهاده‌های وارداتی است لذا  مسائل مرتبط با ارز و دلار دولتی همه را درگیر می‌کند و در صورت حذف یارانه قطعاً دامداران نیز با این مسائل درگیر شده و قیمت‌ها اوج خواهد گرفت.

وی گفت:اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در زمینهٔ تولید گوشت و شیر تبعات بسیار غیرقابل جبرانی دارد و ممکن است قیمت گوشت مرغ  را به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برساند چون‌ مرغداران تمام‌ نهاده‌ موردنیاز خود را با همین ارز ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌کنند.

مهدوی افزود: دامدار روستایی بخش ناچیزی یارانه می‌گیرد ولی مرغداری‌ها و گاو داران صنعتی بخشی از تولید شیر رادارند و لذا آن‌ها تمام نهاده‌شان‌ را با همین ‌ارز می‌گیرند و لذا حذف یارانه به قیمت نابودی این صنعت تمام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز