خبرگزاری کار ایران

طی دو هفته گذشته؛

هشت چاه آب غیرمجاز در قزوین مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۰۱

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تلاش و پیگیری‌های گروه انسداد و مامورین ماده 30 شرکت آب منطقه‌ای قزوین طی دو هفته گذشته 8 حلقه چاه غیرمجاز با دبی حدود 140 لیتر در ثانیه مسدود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید منصوری این شرکت با اعلام این خبر عنوان داشت: حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی یکی از مهمترین اهداف و وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای است و تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی نیز با هدف شناسایی و جلوگیری از تخلفات در حوزه منابع آبی صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: از آنجا که دشت قزوین یک دشت ممنوعه است، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در برنامه‌های کاری گروه‌های گشت و بازرسی قرار داشته و در همین راستا نیز چاه‌های غیرمجاز شناسایی و مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اثرات مخرب چاه‌های غیر‌مجاز در دشت‌های کشور اظهار کرد: برداشت بیش از آب قابل برنامه‌ریزی از سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌ها باعث پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و این امر موجب تشدید فرونشست و کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: فرونشست زمین تهدیدی جدی برای تاسیسات زیربنایی است لذا باید با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات حوزه منابع آبی از کاهش سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از اهتمام ویژه این شرکت در برخورد با تخلفات در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی خبر داد و گفت: این اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات و درقالب طرح احیاء و تعادل بخشی و در راستای حفظ و حراست از منابع آبی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز