خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس:

آمار فوتی تصادفات از کرونا و دوران جنگ تحمیلی بیشتر است/ فوت روزانه 2 نفر در حوادث ترافیکی فارس/ بیشترین تصادفات فوتی در شیراز، نورآباد، لامرد و کوچنار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۱۹

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس گفت: آمار فوت ناشی از تصادف از آمار کرونا و دوران جنگ تحمیلی بیشتر شده است اما به فکر کاهش تصادفات نیستیم و در اجرایی کردن مصوبات و کاهش تصادفات باید اقدام عاجل انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرج‌الله موسوی در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه با اشاره به اینکه فارس کردیور ارتباطی جنوب کشور و مقصد گردشگری و درمانی مسافران زیادی است، افزود: در ۸ ماهه امسال در فارس ۱‌۵ برابر نسبت به سال قبل برخوردها با رانندگان پرخطر بیشتر شده است و در فارس تخلفات حادثه ساز نیز 5 درصد و در شیراز نیز  تخلفات حادثه ساز ۱۰ درصد افزایش داشته ایم. 

وی با اشاره به  ضرورت فرهنگ سازی گفت: در بحث جرایم راهنمایی و رانندگی۲۰ درصد از خزانه و حساب کل به حساب راهنمایی و رانندگی واریز و ۱۵ درصد مربوط به تجهیزات ترافیکی و ۵ درصد هم فرهنگ سازی است و ریالی به حساب همکاران واریز نمی شود.

موسوی با اشاره به اینکه در کشور براساس آمار روزانه ۴۵ تا ۶۰ نفر براثر تصادفات فوت می شوند ، خاطرنشان کرد: در فارس در ۸ ماه امسال روزانه ۲ نفر جان خود را از دست داده اند که در شهر شیراز ۱۲۰ نفر معادل روزانه 5/1 نفر  فوت شده اند.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس با بیان اینکه این آمار در شان فارس نیست، خاطرنشان کرد: فارس در مدت ۸ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی روزی ۴۳ نفر مجروح داشته است که این آمار برای فارس بالاست و شیراز از این موضوع مستثنی نیست.

وی  با بیان اینکه وجود وسایل نقلیه نا ایمن در این زمینه بی تاثیر نیست یادآور شد: وسیله ناایمن در  شدت تصادف و جراحات بسیار اثر داردو درحالی در کشور  ۳۷ تا ۳۸ میلیون خودرو نامگذاری شده است که به ازای هر ۲ نفر ایرانی یک خودرو داریم.

موسوی گفت: در ۸ ماه گذشته در فارس ۲۸ نفر معادل ۱۲ درصد افزایش فوتی تصادفات داشته ایم که  در  شیراز از  ۱۰۲ نفر به ۱۲۰ نفر رسیده است و ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات سطح استان فارس ۴۴ درصد در صحنه، ۳۵ درصد در مراکز درمانی،   ۲۱ درصد در حین انتقال فوت شده اند، ابراز کرد: همچنین در استان ۴۷ درصد  تصادف ها عابرپیاده ، ۳۰ درصد موتور و  ۲۱ درصد سایر وسایل نقلیه بوده است و در شیراز ۲۴ درصد عابرپیاده،  ۳۱ درصد موتور و ۴۵ درصد سایر وسایل نقلیه است.

به گفته موسوی بیشترین فراوانی تصادف از ساعت  ۴ عصر و ۱۲ شب در استان و در  شهر شیراز از ۲ عصر تا ۱۲ شب است  و با توجه به افزایش ترددها  بعد از کرونا این ساعت نیز بیشتر می شود.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس  خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات فوتی در شهر شیراز، نورآباد، لامرد و کوچنار و کمترین تصادفات فوتی در لارستان، بوانات و جهرم  بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز