خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

نرخ ۲۳ درصدی بیکاری در همدان/آمارهای اشتباه اشتغال باعث کاهش بودجه استان همدان خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۳۳۷

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از نرخ بیکاری ۲۳ درصدی در استان همدان، خبر داد و گفت: آمارهای اشتباه اشتغال باعث کاهش بودجه استان همدان، خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، دویست و ۵۰ هزار میلیارد بودجه عمرانی کل کشور است که ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی است و شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، برای طرح‌های ملی است که استانی شده و مابقی بر اساس نفت‌خیز بودن، محرومیت، نرخ بیکاری و جمعیت، توزیع می‌شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در نرخ بیکاری و جمعیت مشکل داریم. نرخ بیکاری استان همدان ۱۸ تا ۲۳ درصد است و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت شهرستان همدان، حساب نشده‌است.

وی با بیان اینکه کمتر از پنج درصد بودجه کشور استانی است، مطرح کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان در ۴۰ ردیف متفرقه داریم که باید بتوانیم از آن‌ها استفاده‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بند (ز) تبصره ۵ بودجه ۱۴۰۰، پنج هزار میلیارد تومان تهاتر نوع اول و ۳۵ هزار میلیارد تومان تهاتر نوع دوم داریم که پول نقد است اما فقط شهرداری، آبفا و دانشگاه علوم پزشکی همدان از آن برداشت کردند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی استان همدان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر ۳۰۰ میلیارد تومان، تحقق پیدا کند باید کلاهمان را بالا بی‌اندازیم چون در سال جاری فقط ۱۶ میلیارد تومان، تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بودجه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی همدان در تبصره یک و بخش مشارکت آمده شده‌است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ما به عنوان  یکی از استان‌های های‌تک در نظر گرفته شدیم و باید نگاه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دانشگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: خروجی بودجه ۱۴۰۱ قرار است به دنبال ارتقاء سرمایه‌گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار، عدم کسری بودجه، ثبات اقتصادی و عدم افزایش پایه پولی، است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: نقطه کلیدی دولت در بودحه ۱۴۰۱ مسکن است و دو میلیون واحد مسکونی باید سال آینده ساخته شود که علاوه برخانه‌دار کردن مردم، سه هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

استاندار همدان نیز بر استفاده حداکثری از بودجه ۱۴۰۱ توسط دستگاه‌های اجرایی استان، تاکید کرد و گفت:  باید به مناطق محروم، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: خیلی نباید خودمان را روی اعتبارات استانی درگیر کنیم و  پس از تصویب بودجه ۱۴۰۱ هر کدام از دستگاه‌ها با ظرفیت‌هایی که دارند، تلاش کنند حداکثر استفاده را داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: بودجه‌ای که دولت سیزدهم تنظیم کرده ویژگی‌های خوبی دارد و با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب به دنبال ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال، ساماندهی طرح‌های موازی، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار، آسیب‌شناسی اقتصاد. ریل‌گذاری جدید  اقتصادی و عدالت محوری است.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت امر بدیعی در بودجه است و اختیاراتی برای استانداران، توسعه صادرات و افزایش پلکانی حقوق کارکنان و رتبه بندی معلمان و پاداش بازنشستگی کارمندان مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: ما بدون هیچ تبعیضی موضوع شهرستان‌ها را دنبال می‌کنیم و باید به مناطق محروم، توجه ویژه‌ای شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز