خبرگزاری کار ایران

دستگیری 7 حفار غیرمجاز در آرادان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۶۲۵

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری هفت حفار غیرمجاز در شهرستان آرادان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس با هدف انجام حفاری غیر مجاز در منطقه‌ای از شهرستان آرادان، با هماهنگی با مقام قضایی و عوامل ناجا یک تیم مشترک از یگان حفاظت شهرستان آرادان و کلانتری منطقه در محل حاضر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گروه اعزامی پس از جستجوی سه ساعته در منطقه صعب‌العبور، موفق به شناسایی محل حفاری و مشاهده تعداد 7 نفر حفار غیرمجاز در محل شد.

وی افزود: ضمن دستگیری متهمان تعداد 2 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت حاضر در محل توقیف و به همراه ادوات حفاری کشف شده شامل فلزیاب، موتوربرق، پیکور و.... به پاسگاه انتظامی منطقه برای تشکیل پرونده قضایی و معرفی به دادگاه منتقل شد.

غلامی یادآور شد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌وطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز