خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان:

معماری روستاهای سمنان با استفاده از مصالح بوم آورد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۵۳

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: معماری روستاها باید همگام با الگوهای معماری همان روستا و با استفاده از مصالح بوم آورد باشد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی در فم تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان بیان کرد: روستاها در توسعه روستایی به سمت شهر شدن نروند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان هدف از برگزاری این فم تور را معرفی روستاهای موفق در زمینه رشد گردشگری و رشد گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: در استان سمنان برخی روستاها در حوزه گردشگری پیشگام هستند و در روستای قلعه بالا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری روی داده است.

وی افزود: مسئولان محلی در برخی روستاهای استان توسعه گردشگری را در این روستاها شتاب دادند و سایر دهیاران و بخشداران می توانند از این تجربه موفق، الگو برداری کنند.

دوست محمدی با تاکید بر اینکه تمام روستاهای استان می توانند گردشگر پذیر باشند، گفت: فرهنگ اجتماعی، محصولات محلی و صنایع دستی، نحوه پذیرش گردشگر و آرامش روستا می تواند زمینه ساز جذب گردشگر باشد و توسعه اقتصادی پایدار را رقم بزند.

دوست محمدی تاکید کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در زنده نگهداشتن روستاها دارد.

فم تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان با حضور مسئولان کشوری و استانی، بخشداران، دهیاران، روسای شورای اسلامی روستاهای هدف گردشگری استان سمنان امروز در روستاهای گیور، دزیان و قلعه بالا در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز