خبرگزاری کار ایران

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس:

فعال بودن دستگاه دیپلماسی کشور تحریم‌های آمریکا را بی اثر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۷۳

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز اروپا از مواضع خود عقب نشینی می‌کند و پروتکل مذاکره را جمهوری اسلامی معین می‌کند به این معنا است که دستگاه دیپلماسی کشور فعال است و بخش عظیم شرق دنیا را به خود متوجه کرده و تحریم آمریکا تاثیرگذار نیست و به همین دلیل هم 12 واسطه فرستاده تا بتواند ارتباط بگیرد و مذاکره صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله عباسپور در شورای اداری آوج که صبح امروز با حضور استاندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در دولت‌های قبلی همیشه بحث بر این بود که بخش زیادی از مشکلات متوجه تحریم و جنگ اقتصادی و بخشی نیز مربوط به مدیریت‌ها بود؛ اما درحال حاضر دولت در حوزه سیاست خارجی اقدامات خوبی را در دیپلماسی اقتصادی آغاز کرده که نتایج این اقدام را در کرونا شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: اگر واکسیناسیون وابسته به برخی مسائل مطرح می‌شد ولی دیدیم وقتی وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌های ما فعال شدند در کوتاهترین فرصت واردات واکسن انجام شد و به کمک تولیدات داخلی مردم دو مرحله واکسینه شدند و امروز گزارش تلفات ما از 700 نفر به 41 نفر کاهش پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: عضویت جمهوری اسلامی در شانگهای که 42 درصد جمعیت مردم را به خود اختصاص داده و ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی دارد در حل مشکلات به ما کمک می‌کند و چین  که اعتنایی به تحریم آمریکا ندارد می‌تواند بهترین بازار ما باشد.

وی ادامه داد: قرارداد 25 ساله ایران با چین یعنی تودهنی به آمریکا و دور زدن و نادیده گرفتن تحریم‌ها، امروز بخش‌هایی از قرارداد 25 ساله اجرایی شده و بخشی نیز در آستانه اجرا شدن است، قرار داد 20 ساله با روسیه در حوزه‌های نفتی نیز نشان دهنده دیپلماسی فعال ما است.

عباسپور بیان کرد: امروز تحول خوبی در حوزه بودجه بندی کشور ایجاد شده و در نظر داشتن رشد 8.4 درصدی برای استان و سایر موارد توسعه‌ای به اسین معنا است که دولت با مجلس انقلابی نوید و امید را در مردم ایجاد کرده است، ممکن است امروز مسائلی وجود داشته باشد اما دولت هنوز در مرحله نقشه راه و نگاه به اینده است و نباید توقع داشته باشیم در این مدت اتفاق سنگینی رخ داده باشد.

عباسپور گفت: مشکل اینترنت و بیمارستان از مشکلات ما است که باید حل شود، مجوز اولین بیمارستان محلی در شهرستان آوج صادر شده و ا میدواریم در آینده شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز