خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی استان خبر داد؛

آتش سوزی در جنگل های ۲ شهرستان گیلان/ حریق مهار و در کنترل شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۱۳

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی دو شهرستان این استان، گفت: آتش مهار و در کنترل قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد اختری با اشاره به وزش شدید باد در استان گیلان، اظهار کرد: طی دو روز گذشته شاهد بروز آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان رودبار و سیاهکل بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مناطق جنگلی روستای نقل بر و رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار دچار حریق شدند، گفت: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ساعات ابتدایی آتش سوزی در منطقه حضور یافتند.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به بارش باران و تلاش‌های انجام شده آتش به صورت کامل مهار شد، افزود: منطقه اشکراب منطقه سیاهکل نیز دچار حریق شده بود که در حال حاضر آتش در کنترل نیروهای حاضر یگان حفاظت منابع طبیعی، امدادی، بسیج و مردمی است.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید نیروها تا عادی شدن شرایط در این منطقه حضور دارند. اختری با بیان اینکه در حال حاضر میزان دقیق مناطق خسارت دیده مشخص نیست و باید تا زمان عادی شدن شرایط منتظر بمانیم، تصریح کرد: آتش سوزی‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه مناطق جنگلی و درختان در این آتش سوزی دچار آسیب دیدگی جدی نشده‌اند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر حریق در میان لاش برگ‌ها کف جنگل‌ها بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از دستگاه قضائی استان خواست با توجه به اینکه هر بار آتش سوزی‌ها در یک مکان خاص رخ داده و شائبه عمدی بودن این اتفاق وجود دارد در این زمینه در کنار منابع طبیعی بوده و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز