خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش بستری افراد زیر ۱۲ سال در ایلام نگران کننده است.

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۳۷۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افزایش بستری افراد زیر ۱۲ سال در ایلام نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور و شایعات در مورد اینکه اُمیکرون افراد با سن کمتر را بیشتر درگیر می‌کند باعث نگرانی اولیاء دانش آموزان شده است.

یکی از اولیاء به ایلنا گفت: ورود سویه جدید کرونا که معمولا بچه ها را درگیر می‌کند باعث نگرانی ما شده است. جمع شدن حدود ۲۰ دانش آموز در یک کلاس و قدرت سرایت کنندگی اُمیکرون استرس ما برای بچه‌هایمان را زیاد کرده است. خواسته ما از آموزش و پرورش استان تعطیلی مدرسه است قبل از اینکه وارد بحران ابتلاء دانش آموزان شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: دانش آموزان به صورت زوج و فرد در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

امیر مهردادی افزود: چنانچه گزارشی در مورد ابتلاء دانش آموزی داشته باشیم و یا حتی علائم مشکوک به کرونا مشاهده شود آن کلاس را تعطیل می‌کنیم و در بستر شاد کلاس‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: نظارت و رصد ما بصورت روزانه است، در این‌ مورد تعامل و هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان را داریم تا در صورت تایید و ارائه گزارش از سوی آنان، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به خبرنگار ایلنا گفت: افزایش بستری افراد زیر ۱۲ سال در ایلام نگران کننده است.

جمیل صادقی فر گفت: بستری افراد کم سن وسال با علائم تب، استفراغ، اسهال و بی حالی از حدود ۱۰ روز گذشته در استان افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: لزوم توجه جدی والدین به سلامت کودکان بیش از پیش الزامی است و خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را مد نظر داشته باشند.

صادقی‌فر با اشاره به قدرت سرایت سویه جدید کرونا گفت: افراد پر خطر جامعه باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز