خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

سرود و نمایش فعالیت‌های غیرمستقیم برای انتقال آموزه‌های تربیتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۴۱۰

معاون پرورشی و فرهنگی سرود و نمایش را روش‌هایی برای انتقال غیر مستقیم آموزه‌های تربیتی به دانش آموزان دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سرود و نمایش در شبکه شاد گفت: وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی و عمومی متولی فرآیند تعلیم و تربیت درهمه ساحت‌ها و گسترش و ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی همه جانبه در برنامه آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: اهتمام به ترویج برنامه‌های مدرسه محور، توسعه فعالیت‌های جمعی و مشارکت، ایجاد نشاط در محیط مدرسه از جمله ضروریاتی است که در ذیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری محقق می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هنر‌های تاثیرگذاری همچون نمایش و سرود آوازهای جمعی که از علایق مورد توجه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است به خوبی می‌تواند آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی و درسی را به طور غیر مستقیم انتقال دهد و به تقویت روحیه جمع گرایی، کار گروهی و نشاط در مدرسه به خدمت گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: سرود و نمایش با کاهش حس خودمحوری، افزایش میزان تحمل آنان در برابر دیگران، تقویت روحیه کنجکاوی و جسارت تجربه کردن و ابتکار عمل در برابر جمع به رشد و تعالی دانش آموزان منجر می‌شود.

وی با توجه به تعطیلی مدارس به علت شیوه بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اکنون نیز در نظر داریم با برگزاری هفته سرود و نمایش با بهره گیری از ظرفیت عظیم فضای مجازی به عنوان اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین کانون حضور فعلی دانش آموزان به این مهم مبادرت کنیم و با این حرکت گسترده زمینه ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی و ارتقاء هویت ملی دینی و انقلابی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

برنامه‌های هفته سرود و نمایش مدارس که با شعار «هر مدرسه یک سرود یک نمایش» ابلاغ شده است با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی و بهره مندی از تخصص فرهنگیان دانش آموزان و اولیا علاقمند در جهت تربیت نسلی پویا شاداب و بانشاط در شبکه شاد اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز