خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس در گفت و گو با ایلنا :

تثبیت قیمت کنونی زعفران نیازمند تقویت اعتماد عمومی کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۰۵۴

امین بورس کالای کشور در حوزه زعفران مستقر در تربت‌حیدریه ، ضمن تایید حرکت اخیر دولت و مجلس در واقعی کردن قیمت زعفران، گفت: تداوم در تثبیت کنونی قیمت زعفران نیازمند تقویت اعتماد عمومی کشاورزان به چنین حرکت‌هایی است.

محمود انتظاری  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: گواه این ادعا آن است که امسال میزان ورودی زعفران به انبار بورس کالا در این خطه، کمی بیشتر از ۷۰۰ کیلوگرم بود در حالی که این رقم پارسال چهار تن بود.

انتظاری کاهش ورودی زعفران به انبار به میزان یک چهار نسبت به پارسال را گواه همین بی‌اعتمادی ذکر کرد و افزود: هر چند به دلیل خشکسالی کاهش محصول نیز بی‌تاثیر نبود، اما واقعیت آن است که مسئولان باید بیایند و برای زعفران‌کاران مسایل را شفاف سازی کرده و به تبیین منافع ۲ طرف یعنی هم تولیدکننده و هم دست اندرکاران بورس بپردازند تا اعتماد از دست رفته بازگردد.

امین بورس کالای کشور در حوزه زعفران مستقر در تربت‌حیدریه در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: بخش دیگری از مشکلات زعفرانکاران این خطه به سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۹۹ باز می‌گردد که سازمان تعاون روستایی با اقدام یک جانبه و تک روی، بدون آنکه از کارشناسان نظری دریافت کند، اقدام به خرید زعفران کرد.

انتظاری افزود: بدتر آنکه شاهد بودیم ظرف روزهای اخیر نزدیک به ۵۰ تن زعفران در انبار مانده که کیفیت چندانی هم ندارند را، وارد بازار کرد و همین باعث کاهش قیمت زعفران شد. 

وی گفت: خوشبختانه از چند مدت پیش  شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت زعفران بودیم و امیدوارم با اقدام حمایتی نماینده مردم  تربت‌حیدریه  تثبیت قیمت زعفران  تداوم یابد تا شاهد رونق زندگی زعفران کاران باشیم.

ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: خرید و عرضه زعفران توسط سازمان تعاون روستایی کشور انجام می‌شود و پاسخگویی در پیوند با این موضوع، از عهده این اداره خارج است. 

میزان برداشت زعفران امسال در خراسان رضوی ۱۲۰ تن بود که ۲۰ تن از این رقم سهم تربت‌ حیدریه و کاهش ۴۵ تا ۵۰ درصدی محصول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، به دلیل خشکسالی اعلام شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز