خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور:

مشکلی در تامین مرغ و تخم مرغ تا پایان سال نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۰۶۹

 دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور گفت: اگر سیاست های فعلی دولت در زمینه تامین مرغ وتخم مرغ ادامه داشته باشد تا پایان سال مشکلی در تولید نداریم.

به گزارش ایلنا رضا مبصری اظهار کرد: خوشتبختانه تولید گوشت مرغ درکشور به ثبات رسیده وروبه افزایش است. مشکلی که در گذشته وجود داشت کمبود جوجه یک روزه بود که این مشکل هم با واردات تخم مرغ نطفه دار برطرف شد و حالا در این زمینه هم مشکلی نداریم.

وی تأکید کرد: اکنون در تامین گوشت مرغ کمبودی نداریم  وحتی مازاد برعرضه هم داریم که ممکن است صادراتی که اکنون بیشتر از یکسال است که ممنوع شده از سرگرفته شود.

مبصری بیان کرد: در زمینه تولید تخم مرغ هم در کشور مشکلی نداریم  و با وارداتی که انجام شد الان می شنویم که برخی تولیدکنندگان می‌گویند تخم مرغ روی دست مان مانده است.

 دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور افزود: سالانه حدود 2 و نیم میلیون تن گوشت مرغ و یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که در هر دو بخش با مازاد تولید مواجه هستیم.

وی گفت: ایران در زمینه تولید گوشت مرغ جزء 10 کشور برتر دنیاست و می توانیم مازاد تولید را صادر کنیم که در این باره مکاتبه ای از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی داشتیم تا تمهیداتی بیندیشند تا هرچه زودتر زمینه صادرات فراهم شود.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که در زمینه مرغ وتخم مرغ داریم ناشی از دخالت دولت‌هاست و متاسفانه سیاستگذاری که انجام می شود دستوری است و اینها باعث می شود منابع  اشتباه تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست‌های اشتباه مردم،تولید کنندگان و خود دولت به هدفشان نخواهد رسید و همه ضررخواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز