خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت اول

اتاق بازرگانی قزوین به محوری برای تصمیم سازی اقتصادی تبدیل شده است/ جنگ اقتصادی مرز کشورهای همسایه را به روی ما بست+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۶۲۳

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: در استراتژی نسل دوم اتاق‌های بازرگانی با تاکید بر قرار گرفتن در محور تحولات، امروز در بسیاری از تصمیم‌سازی‌های اقتصادی که دولت، مجلس یا قوه قضاییه اتخاذ می‌کند قطعا از مشورت بخش خصوصی و فعالین عضو اتاق بازرگانی قزوین استفاده می‌شود.

مهدی بخشنده با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا در پاسخ به پرسش درباره نقش اتاق‌های بازرگانی و نوع رویکرد آن در حمایت از فعالین و مبادلات اقتصادی گفت: برکسی پوشیده نیست که شرایط اقتصادی در دنیا رو به تغییر است و تغییرات به سرعت در حال اتفاق افتادن بوده و از دهکده جهانی صحبت می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین ادامه داد: تغییرات موجود نشان می‌دهد فواصل کوتاه شده و با وجود فضاهای مجازی و اینترنت مرزها یکی شده و نمی‌توان از جداسازی دنیا حرف زد، کشور ما هم از این تغییرات مستثنی نیست و در این شرایط می‌توان از اتاق‌های بازرگانی نسل دوم که باید در حوزه‌های اقتصاد منطقه خود حضور داشته باشند حرف زد.

وی با بیان اینکه استراتژی جدید تعریف شده برای اتاق بازرگانی بر تاثیر این نهاد و قرار گرفتن در محور تحولات و تصمیم سازی‌های اقتصادی استان گفت: در تحقق این استراتژی موفق شده و بسیار جدی گرفته شدیم.

این مسئول ادامه داد: نشان دادیم در حمایت از فعالین واقعی اقتصادی می‌توانیم مشاور و امین سه قوه باشیم و در شرایط سختی که در دو سال گذشته به واسطه کرونا بوجود آمد فعالین اقتصادی دوش به دوش مسئولین استانی در مهار کرونا همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه وظایف اتاق بازرگانی بازیابی و دنبال بازارهای جدید بوددن نیست، عنوان کرد: وظیفه ما ایجاد هم افزایی و نشان دادن ظرفیت‌ها است و اینکه فعالین واقعی اقتصادی را کنار هم جمع کرده و به حل مشکلات و مسائل توسعه‌ای بپردازیم.

بخشنده ادامه داد: در نسل دوم اتاق‌های بازرگانی به جوانان و ابزارهای نوین ارتباطی بها می‌دهیم و تلاش می‌شود تا افرادی که به ایران می‌آیند ظرفیت‌های واقعی ما  را شناسایی کنند؛ همچنین به فعالین اقتصادی در ورود به حوزه‌های مناسب و دولت مردان را در استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رونق اقتصادی مشورت می‌دهیم.

وی درباره چالش‌هایی که کرونا برای بازرگانی و صادرات ایجاد کرد، گفت: طی سالیان اخیر بیشتر بازارهای صادراتی ما منطقه‌ای بودند و از یک فشار تحت عنوان جنگ اقتصادی صحبت می‌کنیم، در ابتدای کرونا سعی شد ایران از کانون‌های کرونا و حتی گسترش آن به کشورهای همسایه یاد شود و این موضوع علی رغم اشتباه بودن القا شد و کشورهای همسایه مرزهای خود را به روی ما بستند و همین امر به اقتصاد لطمه زد.

بخشنده عنوان کرد: البته ظرفیت کشور به میزانی بالا است که توانستیم خود را از سرپا نگه داشته و از این بحران عبور کنیم و اکنون دوباره مرزها باز شده و صادرات به رونق قبل بازگشت؛ البته طی این دو سال به دلیل شرایط کرونا هیأت‌های بازرگانی خیلی کم در کشور حضور پیدا کردند.

حجم ویدیو: ۱۵۶.۹۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۸:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز