خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان راه اندازی شود/ نیاز به ۳۰۰ اتوبوس جدید در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۷۸۷

​رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان گفت:لازم است ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان راه اندازی و برای حل اثرات آن که ایجاد بیماری‌های صعب العلاج است باید اقدامات جدی انجام شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری برای کاهش آلودگی هوا باید انجام دهد. 

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید پیگیری لازم را برای درنظر گرفتن ردیف‌های مرتبط با توسعه حمل و نقل مد نظر قرار دهند، ادامه داد: خرید اتوبوس اولویت نخست ما است. در گذشته اعتبار قابل توجهی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سوی دولت درنظر گرفته می‌شد که در این زمینه نیز باید از خیرین و قرض الحسنه‌ها کمک بگیریم. 

حاج رسولی ها افزود: ۲۰ سال پیش، ۸۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را دولت پرداخت می‌کرد اما امروز کمکی در این زمینه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تعمیرات اتوبوس کار بیهوده‌ای است؛ اتوبوس‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارند باید عوض شوند. حداقل ۳۰۰ اتوبوس جدید در اصفهان نیاز هست که نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. 

وی افزود: حفظ درختان شهر از راهکارهای کاهش آلودگی هواست. در گذشته درختان ریه‌های اصفهان بودند اما به دلایل مختلف قطع شده و اندک درختان امروز نیز به علت بی آبی در حال نابودی هستند.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان باید راه اندازی شود، گفت: برای حل این بحران که اثرات آن ایجاد بیماری‌های صعب العلاج است باید اقدامات جدی انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی تالاب گاوخونی گفت: آب باید در زاینده‌رود جاری شود، نتیجه آن بهبود وضعیت هوا در کلانشهر اصفهان است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز