خبرگزاری کار ایران

سه هزار و 30 دادخواست کارگری و کارفرمایی در قزوین رسیدگی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۸۲

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۳۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا گروسی با اعلام این خبر گفت: در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۱۹ دادخواست در مراجع حل اختلاف و هیات تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما امسال درخواست های یاد شده حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به تعداد دادخواست ها به تفکیک شهرستان های استان، اضافه کرد: شهرستان های قزوین با یک هزار و ۳۹۵ و البرز با ۸۳۴ دادخواست بیشترین میزان را ثبت کرده اند و شهرستان های آوج با ۱۹ فقره و تاکستان با ۱۶۲ دادخواست کمترین میزان دادخواست کارگری را داشته اند.

گروسی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد دادخواست ها رای هیات تشخیص نیز حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و از یک هزار و ۹۲۲ مورد در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۵۱۴ مورد در سال جاری رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: در هیات حل اختلاف کارگری استان نیز در این مدت یک هزار و ۸۹ پرونده رسیدگی شده که در سال گذشته تعداد آنها یک هزار و ۵۴ فقره بوده است.

گروسی با اشاره به انجام صلح و سازش در برخی پرونده های اختلافات کارگری و کارفرمایی استان، گفت: در این مدت یک هزار و ۷۵ رای سازشی در مراجع حل اختلاف استان صادر شده است که نقش موثری در تسریع در مختومه شدن پرونده ها دارد.

وی به میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات تشخیص اشاره کرد و گفت: در سال جاری به طور میانگین طی ۲۸ روز و در سال ۹۹ طی ۲۵ روز به پرونده ها رسیدگی شده است.

این مسئول گفت: در هیأت حل اختلاف استان نیز در سال جاری طی ۲۶ روز و در سال ۹۹ طی ۲۹ روز به پرونده ها رسیدگی شده که از کاهش این زمان در سال جاری حکایت دارد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۶۰ هزار کارگر دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز