خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان خبر داد:

رکود بازار به میوه رسید/کاهش 40 درصدی خرید میوه مردم یزد در ماه‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۱۹

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد با اشاره به رکود در بازار میوه از کاهش قدرت خرید مردم خبر داد و گفت: خرید میوه مردم یزد در ماه‌های اخیر 40 درصد کاهش یافت.

حسین مشرف در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اظهار داشت: این روزها میوه سهم کمتری از سبد خرید خانوارها را به خود اختصاص داده و این وضعیت ناشی از شرایط خاص اقتصادی و همچنین سودجویی برخی دلالان در بازار میوه است.

وی با بیان اینکه افزایش تورم و نرخ کالاهای اساسی در بازار سبب شده که مردم توان خرید میوه را نداشته باشند افزود: هیچ کمبود و مشکلی برای عرضه میوه در استان وجود ندارد اما قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت میوه نسبتا ثبات پیدا کرده و افزایش قیمت در هیچ رقم از میوه‌های داخلی نداریم مگر اینکه میوه‌های خارجی مانند موز و نارگیل و آناناس که با دلار قیمت گذاری می‌شوند و نوسان قیمت‌ دارند.

وی در خصوص بازار میوه شب یلدا و تامین میوه در استان با بیان اینکه عرضه میوه در بازار متناسب با تقاضا است و در این زمینه کمبودی نداریم عنوان کرد: تجربه سال های گذشته نشان داده که نرخ میوه در برخی ایام افزایش خواهد داشت و اگر صادرات در این زمینه باشد قطعا نرخ میوه هم افزایش می یابد اما در مجموع به میزان تقاضا بستگی دارد.

مشرف با بیان اینکه انتظار می رود نرخ میوه شب یلدا افزایش چندانی نداشته باشد تصریح کرد: در میوه انار به دلیل کاهش برداشت ناشی از آفت زدگی، صادرات ندارد و این موضوع بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود اما سایر اقلام مانند هندوانه به خاطر تقاضای بیشتر میوه درشب یلدا تا حدود اندکی با افزایش قیمت میوه مواجه شویم که البته چندان چشمگیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز